Waar staan de 8 en de 4 voor in de 8x4 deodorant?

Dit zie ik altijd op de bus staan. Ik heb al gedacht aan 24 uur bescherming, maar de uitkomst van de som (mocht het een som zijn), is 32. Ik kan niks verzinnen wat met deodorant, bescherming, geur én het getal 32 te maken heeft..
Iemand anders een idee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
2.6K

Antwoorden (3)

In 1951 ontwikkelde het Duitse bedrijf Beiersdorf een nieuwe deodorant. Het werkende bestanddeel daarvan had de ingewikkelde naam Hexachlordihydroxydephenylmethan. Voor de eenvoud kreeg dit bestanddeel bij Beiersdorf de naam B32, naar het aantal letters waaruit het woord bestond. Door deze afkorting kwam de reclameman van Beiersdorf, Juan Gregorio Clausen, op het idee voor de naam 8x4.
(8x4=32)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag ik me toch af: waarom 8x4 en niet bijvoorbeeld 2x16 of 4x8. Zou daar nog een reden voor zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eens, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://de.wikipedia.org/wiki/8x4
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Bart: Dat is een kwestie van reclame en niet van wiskunde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo leer je nog eens wat. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plus rubro.
Hetzelfde antwoord als hierboven, maar nu met bronvermelding.

(Een paar dagen geleden was er een item over respect, vandaar)

'In 1951 ontwikkelde het Duitse bedrijf Beiersdorf een nieuwe deodorant. Het werkende bestanddeel daarvan had de ingewikkelde naam Hexachlordihydroxydephenylmethan. Voor de eenvoud kreeg dit bestanddeel bij Beiersdorf de naam B32, naar het aantal letters waaruit het woord bestond. Door deze afkorting kwam de reclameman van Beiersdorf, Juan Gregorio Clausen, op het idee voor de naam 8x4.'
14 jaar geleden
Het slaat natuurlijk nergens op. Het is reclame.

De acht staat voor de uren op je werk.Lekker ruiken voor je collega,s.

Je werkt vier dagen.

Vat je?