is het mogelijk om een spijkerjas in te korten ?

De mouwen zijn te breed vandaar maar ik zou niet weten ofndat bij een spijkerjas kan..

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
4.4K

Antwoorden (1)

Mouwen te breed ? Of bedoel je te lang ? Dat zijn twee verschillende dingen natuurlijk., Maar door de foto denk ik dat je te lang bedoelt.

Het kan wel, maar het vraagt wel heel wat naaiervaring / inzicht, en een machine met een dubbele naald (wat overigens op vrijwel elke machine te doen is, maar je moet er wel even handigheid in krijgen).

Gewoon de manchet helemaal lostornen, ook het doorstiksel, de mouw op de gewenste lengte knippen en de manchet helemaal opnieuw aanzetten. (Hoe je een manchet aannaait is natuurlijk in dit korte bestek zonder beeldmateriaal moeilijk uit te leggen, maar daar zijn heel veel boeken, tutorials, filmpjes oid over te vinden).

Ook de mouw over de hele lengte innemen kan op die manier, maar als de kop van de mouw veranderd moet worden of de schouders te breed zijn, vraagt dat wel HEEL veel naaiervaring om dat mooi te doen, met een grote kans dat het toch niet uitpakt zoals je had gewild.

Toegevoegd na 59 seconden:
Het probleem zit hem waarschijnlijk in de knoop ; de originele knoop kun je na verkorten niet opnieuw gebruiken. Vermoedelijk moet je alle knopen aan de jas vervangen, tenzij je een goed bijpassende vindt, maar jeansknopen zijn vaak lastig te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de uitleg
Bedoelde meer te breed..
Zijn er ook proffesionals die dit kunnen inkorte ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja hoor, een goed coupeuse kan dat doen. Het is wel even werk. Vraag dus vantevoren wat het kost, zodat je niet voor verrassingen komt te staan en je kunt overwegen of dit jasje dat nog waard is.
En zoals Marleen ook al zegt: Het grootste probleem is waarschijnlijk het vinden van een gelijke (of bijpassende) knoop, of het vervangen van de andere knopen.
Als de coupeuse daar niets in ziet, zou je dat nog kunnen proberen bij een schoenmaker (meestal voor nog geen vijf euro per knoop (incl knoop), kun je een knoop laten vervangen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, een goede coupeuse kan dat ; die kan desnoods het hele jasje uit elkaar halen en het in zijn geheel proportioneel kleiner maken. Maar.....dat gaat vrijwel zeker meer kosten dan een nieuw jasje.