Betaal je voor het merk "Ugg" meer voor het merk of voor het materiaal?

De vraag spreekt voor zich

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.6K

Het beste antwoord

zoals bij alle merken kun je er van uit gaan dat je betaalt voor de naam... het merk dus...

Toegevoegd na 4 minuten:
voor een paar van het echte merk met alle kenmerken betaal je ... wat? € 160 ...zoiets?
...er zijn zeker laarzen te koop van schapenleer die niet zoveel kosten, want zo duur is een schapenvachtje en wat rubber voor de zolen niet...
dus reken maar uit... het grootste deel van de prijs is voor de merknaam...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In dit geval zijn het beide aspecten die de laarzen zo duur maken.

Let maar eens op: Je ziet heel veel vrouwen op nep-uggs lopen en die lopen letterlijk naast hun laarzen.
De meeste slappe suede laarzen gaan echt helemaal scheef staan.

Maar wat te denken van de nadelen van Uggs, die je niet verwacht:
Allereerst moet er gezegd worden dat het niet verstandig is de Ugg-boots onder alle omstandigheden te dragen. Het is niet verstandig deze laarzen in de sneeuw te dragen, ook al zijn ze bestemd voor lage temperaturen. Eigenlijk zijn ze niet geschikt om te dragen in nat weer zoals regen, en modderige omstandigheden.

Nu zijn er natuurlijk ook andere goede merken, maar Ugg is hartstikke beroemd geworden omdat bekende (film) sterren er mee gingen lopen.
De Uggs vonden hun echte doorbraak een aantal jaar geleden. Steeds meer Hollywoodsterren, acteurs en popsterren droegen de laars. Door de mediahype werd de laars daarna over de gehele wereld mateloos populair.
Dan ga je ook veel voor de naam betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteraard voor het merk, want vaneen klein lappie suede en een rubber zooltje kun je voor twee, drie tientjes al heel acceptabele laarzen maken (met vermoedelijk een beter voetbed).
Neppers (geen suede dus) zijn er zelfs al voor onder een tientje.

Ze zijn echter net zo slecht voor je voeten als die hele dure (kijk maar eens hoe die meiden er op - of liever : naast- lopen), dus ik zou zeggen : maak je eigen keus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar was laatst iets over op de t.v. en die vraag werd gesteld aan iemand die de kwaliteit kon bepalen en de prijs.
De totale waarde van materiaal en de maak kosten hield die mevr. op € 50.00
Een schaap waar het van gemaakt werd levert de handelaar zo"n € 150.00 op vertelde een handelaar en uit zo'n vel konden gemakkelijk 25 paar laarzen, dus tel uit je winst.
Het is echt de naam die je betaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Maar dan moet je er ook bijvertellen dat de andere, goedkopere namaak-UGG's een materiaalwaarde hadden van 2 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja had gekund maar dat was de vraag niet.
Maar bedankt voor de aanvulling, welk programma was het toen weet jij dat nog?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tsja, Bedankt.