waar kan ik sandalen met een goed voetbed vinden?

Ik ben al een jaar of 3 opzoek naar nieuwe sandalen, en wil nu écht eens een zomer niet constant op warme, dichte schoenen moeten lopen.
Door scoliose en gewrichtsafwijkingen heb ik vrij dikke steunzolen. In sandalen kunnen deze natuurlijk niet, maar om er toch af en toe op te kunnen lopen zoek ik naar sandalen met een goed voetbed. Ik heb holle voeten dus ik zoek naar sandalen die op die plek steun geven, net als mijn zooltjes. Een voorbeeld zijn Birkenstock slippers, dus met een bolling in het voetbed. Deze kan ik echter niet aan, ik heb er te smalle voeten en de sandalen moeten het liefst aan de achterkant wat steun geven, of in elk geval goed om mijn voeten sluiten.
Ik ben een studente, dus wil wel een beetje leuke sandaaltjes!
Wie weet er een fijn merk, prijs speelt geen rol!
Ik zou het echt ontzettend fijn vinden om ook eens op sandaaltjes te kunnen lopen :)

Toegevoegd na 25 minuten:
Het liefst zou ik sandalen met een teenstuk willen, dit ivm de steun en het snel schuiven van mijn smalle voeten.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
2.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn schoenmakers en schoenenwinkels die gezondheidsschoenen op maat maken, vraag daar eens of ze ook slippers maken. Deze krijg je waarschijnlijk ook vergoedt door je zorgverzekering. Eerst informeren bij je zorgverzekering, voordat je besteld.
De kosten hiervan zijn wel hoog, maar dan heb je wel slippers die je de hele dag kunt dragen, in het model en kleur die jij wil..
Erna55
8 jaar geleden
Alleen jij kunt zelf voelen of sandalen goed voelen.
Ik weet dat Teva sandalen heeft die op alle manieren verstelbaar zijn en ook een redelijk voetbad hebben. De prijs is van 40 tot 90 euro.
Maar je zult zelf moeten passen.
Teva schoenen vind je o.a. bij out- door winkels. Bever, etc.
Kijk maar even bij :
http://www.teva-eu.com/nl/women-sandals-active/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zie bij Teva best leuke sandaaltjes waar ik misschien wel een paar uurtjes op kan lopen! Ik zal eens zoeken waar ik ze kan passen, dankjewel! Ik hoef overigens geen sandalen waar ik hele dagen op kan lopen, een paar uurtjes vindt ik al prima. De hele dag zou zelfs met op maat gemaakte geen optie zijn, hier is mijn lichamelijke conditie echt te slecht voor.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Teva wordt onder andere verkocht bij PerrySport. Bij de ANWB heb ik ook slippers en sandalen gezien met een goed voetbed, welke erg smal uitvielen. De prijs was (ik dacht) 20 euro voor leden voor slippers en 30 voor sandalen
http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/schoenen/damesschoenen/sandalen-slippers.html Nog even over de Birkenstock: Die hebben twee modellen, een voor smalle voeten, en een voor normale voeten. Kijk voor de zekerheid nog eens op birkenstockstore.nl Of een voetbed goed voor jou is, kan alleen jij beoordelen. En misschien moet je er toch aan geloven dat het duurdere schoenen zijn, waar je dan hopelijk wel lang en veel plezier van hebt!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
van Birkenstock weet ik dat er verschillen zijn ja, Maar helaas pas ik het smalste model hiervan niet. Ik wil inderdaad wel investeren in goede sandalen. Sowieso zijn mijn schoenen altijd minstens €100, omdat die prijsklasse vaak toch wat stevigere schoenen heeft. Op goedkoop schoeisel heb ik nooit gelopen, puur om deze reden (en ik ben niet zo iemand die 5 paar per seizoen moet hebben, ik heb liever een aantal paar waar ik jaren mee kan doen)
Erna55
8 jaar geleden
Wanneer je wilt dat ze lang meegaan zijn de Teva's ook een goede keuze.
Ik heb de mijne al 10 jaar. Ik loop er ook mee door water. Ze worden er niet mooier op, maar het leer is niet stuk.

Antwoorden (3)

Bij een orthopedische schoenmaker kunnen sandalen precies op jouw voeten aangepast worden. Sandalen die geschikt zijn voor het dragen van podotherapeutische zolen zijn er heus. De bestaande inlay kan eruit gehaald worden, en vervangen door speciaal gemaakte steunzooltjes.
Hier staan voorbeelden van modellen die daar geschikt voor zijn: http://fitsyourfeet.nl/modellen/
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deze had ik inderdaad ook gevonden, maar het zijn niet echt sandalen waar je als jonge meid op wil lopen. Ik snap natuurlijk wel dat mijn keuze zeer beperkt is.
Toch bedankt!
Dat kan een lastig verhaal worden.
Misschien is het een idee om eens bij een wandelsport winkel te gaan kijken. (Merk: Keen.)
Daar hebben ze verstand van de modellen die ze verkopen en vaak ook welke geschikt zijn om losse steunzolen in te leggen. Ook zien zij verschillende voeten voorbij komen: er zijn nl. meer mensen met voetproblemen die juist bij dit soort winkels gaat kijken. Omdat ze juist stevige sandalen zoeken en vanwege steunzolen en voetproblemen.
Je zou dan het beste kunnen kijken naar sandalen met in ieder geval een gesloten hiel. Deze houdt de steunzool nl. goed op zijn plaats. Een gesloten teen is prettig als je bij stoten bang bent voor letsel.
Een goede schoenenzaak kun je ook proberen. Een schoenen keten van goedkopere modellen zou je regelmatig kunnen binnenlopen, hoewel je hier minder kans hebt op een goeie match voor moeilijke voeten. De weinige goede, duurdere modellen en merken die zij binnen krijgen zijn schaars. Vandaar regelmatig gaan kijken en passen anders grijp je mis.
Bespreek dit probleem ook eens met een goede podoloog. Hij/zij kan je adviseren over de verschillende merken en welke modellen specifiek voor jou voeten wel of niet werken. Je loopt wel de kans dat deze juist de leuke sandaletjes afraadt. Reden hiervoor is dat zolen niet alles kunnen opvangen. Bovendien kunnen je voetklachten dan toenemen en daar moeten zij je dan op wijzen. Het is nl. niet de bedoeling dat je klachten toenemen. Niet alles kan herstellen door goede zolen.
Ik denk dus dat het een stevig, degelijk model wordt. En niet de leuke niemendalletjes waar het gros van de mensen mee loopt.
Maar dan heb je in ieder geval wel sandalen waar je een hele dag op kunt lopen zonder pijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik loop altijd op ecco sandalen.
Gabor schijnt ook een goed merk te zijn, als je tenminste meer op comfort dan op modern uit bent