Weet iemand hoelang zonnebrand creme houdbaar is?

Op alles moet tegenwoordig een THT datum staan. Kan die hierop niet vinden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Zonnebrandcreme kan niet goed tegen hitte, wat lastig is omdat je het wijselijk vaak bij je hebt in zonnige omstandigheden. En dan vervolgens bewaar je het de hele winter, wat de kwaliteit ook niet ten goede komt.

Het beste is om ieder jaar nieuwe zonnebrandcreme te kopen in plaats van de fles van vorig jaar op te maken. De creme zélf zal niet bedorven zijn, maar het UV-filter is vaak voor een groot deel afgebroken.

Zelf heb ik een licht huidje dat zonder zonnebrandcreme gemakkelijk verbrandt, en ik heb al een paar keer héél nare ervaringen gehad met 'geleende' tubes creme die van vorig jaar bleken te zijn. Dan kon er nog zo'n hoge SPF op de verpakking staan, op mijn huid had het het effect alsof ik me had ingesmeerd met olie.

Tegenwoordig gebruik ik dan ook alléén mijn eigen nieuwgekochte zonnebrandcreme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat het er echt wel opstaat, misschien in het plastic gestanst in de platte geribbelde onderkant? ik zou het niet langer dan twee jaar bewaren/gebruiken - dat is niet gebaseerd op feiten, maar op hoe lang andere cremes mee mogen gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonnebrand gaat een seizoen mee, het jaar erop kun je beter nieuwe kopen. Sommige merken hebben een logo'tje, dat is een potje met daarop een getal; 3,6,12 m.
Dat staat voor de maanden dat het product houdtbaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf tijdens mijn studie gewerkt als schoonheidsadviseuse voor een bekend cosmetica merk en wij adviseerden de klanten altijd na openen 6 maanden houdbaar.

Het product komt namelijk met warmte en kou in aanraking. Hierdoor verminderd de werking van het product.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zonnebrandcreme heeft vaak een tht datum
vaak gaat deze creme wel twee jaar mee
als je weet wanneer je jouw creme kocht
weet je het antwoord.