Vitamine E in een dagcreme? Waar is dat vitamine E dan eigenlijk goed voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.9K

Antwoorden (3)

Vitamine E is het belangrijkste olie oplossende antioxidant en een vrije-radicalenvanger. Vrije radicalen zijn zeer agressieve moleculen die het DNA, de eiwitten en de cellen in je lichaam kunnen schaden. Daarnaast versnellen vrije radicalen het verouderingsproces. Vitamine E heeft verschil- lende voordelen: het zorgt voor een goede zuurstofwisseling van de huid en houdt huidcellen in prima staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In bijna alle goede dagcreme's zit vitamine E,helpt je huid gezond en mooi te houden.
Schijnt te helpen rimpels te voorkomen.
Dat verklaard dus ook waarom rokers eerder rimpels krijgen(roken onttrekt vitamines aan het bloed,dus verouderd je huid sneller)

Toegevoegd na 5 minuten:
En:dat was ik nog vergeten,ik heb zelf wel eens anti-litteken crème gebruikt daar was extra vitamine E aan toegevoegd.Helpt te genezen bij wondjes en dus idd vitamine E is echt heel goed voor de huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vitamine E wordt direct of indirect langs de haarfollikels door de huid opgenomen. Maar producten met te sterk afsluitende of occlusieve ingrediënten (bijvoorbeeld minerale olie of lanoline) verhinderen de opname door de huid (voetnoot 14).
Na 6 uur wordt al 25%, na 24 uur zelfs 45% van de vitamine E uit het product door de huid opgenomen.

Vitamine E verbetert de microcirculatie van de huid met 30 tot 50%. Hierdoor verlopen de noodzakelijk processen in de huid vlotter en gezonder.
Door deze verbeterde microcirculatie - en dus een betere voeding van de haarwortels - en het anti-oxidatieve effect, worden haaruitval, schilfervorming en bacteriële infecties van de hoofdhuid tegengegaan.

Vitamine E beschermt voldoende tegen de doordeweekse schadelijke werking van UV-straling. Doordat de zonnestraling efficiënt wordt tegengehouden vermindert de dikte van de huidrimpels veroorzaakt door UV-straling alleen al door de werking van natuurlijke vitamine E met 50-60%

Vermindert de afbraak van collageen en elastine door zijn anti-oxidatieve werking Hierdoor blijft de huid voller en elastischer, waardoor er minder rimples kunnen onstaan.

Vermindert pigmentvlekken
Bevordert de celvernieuwingsratio met 18% bij dagelijks opbrengen. De huid blijft vitaler, jonger en dus mooier.

Verbetert de natuurlijke hydratatie van de huid.