Door je oren te laten doorspuiten door een arts.

Of door een oorreflexzonemassage en het gebruik van oorkaarsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt oorsmeer het beste verwijderen met een wattenstaafje.. MAAR! dit moet alleen zichtbaar oorsmeer zijn die zichtbaar is in de opening van de gehoorgang! Het gaat tegen de natuur in om oorsmeer verder in de gehoorgang schoon te willen maken. Je hebt dan risico op ontsteking en bijvoorbeeld aantasten van je trommelvlies en andere kwetsbare delen.
Oorsmeer heeft wel degelijk een functie!
Beschermen tegen vocht, bacterien en het beschermen van de kwetsbare delen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.kno.nl/publiek/voorlichting/oorsmeer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste doe je dat met een zogenaamde oorkrabber of oorreiniger die bij elke apotheek wel te krijgen is, of anders te bestellen. Met een verbogen paperclip of haarschuifje ofzo wil ook wel, maar dan moet je wel oppassen niet te diep te gaan. Alleen het eerste stukje dat ze ziet is eigenlijk genoeg.

Met zo'n krabbertje haal je netjes het oorsmeer weg zonderhet risico dat je het naar binnen drukt, zoals met een wattenstaafje. De verdikking voorkomt dat je te diep het oor in gaat.

Heb je heel vaak heel veel last van overmatig oorsmeer,dan is het wellicht toch verstandig de huisarts er een keer naar te laten kijken ; er kan een achterliggende oorzaak zijn. Bovendien kan het oor ZO vol oorsmeer zitten dat je er zelf niet meer aan moet beginnen en het oor even uitgespoten moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het geleerd met een haar pinnetje te doen waar ee oogje aan zit zodat je het smeer niet terug drukt.
Zag je er bij als je dit voor het eerst doet is het wel even wennen ga dan de eerste keer niet te diep en voorzichtig anders schrik je misschien van het gevoel alhoewel purk ik met het halve pinnetje in mn oor :S
Ik heb nou wel ''te schone oren" ( Kan ook nog)

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb nooit (h)oor problemen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste is naar de dokter om uit te laten spuiten. Een na beste is audispray (of otalgan) te kopen bij het Kruidvat en daarmee regelmatig je oren te reinigen. Je spuit het in je oor (uiteraard), masseert de achterkant van je oor en laat het er uitlopen. Ik gebruik het al jaren en het werkt goed. Ga niet met dingen je oor in, want dan druk je het smeer alleen maar aan tot een prop die alleen de dokter er nog uitkrijgt.

Een busje audispray kost 9,95
14 jaar geleden
dip een wattenstaafje in een klein beetje slaolie

en maak je oren zo schoon!

je krijgt een heel goed (vies) resultaat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neus en mond dichtknijpen en dan van binnen hard blazen. Een paar keer achter je oor duwen zodat die naar voren schuift en voilà, het oorsmeer is daar.

Vervolgens kun je aan de gang met wc-papier (even onder de kraan) en wattenstaafjes, eerst natte dan droge. Niet in je gehoorgang! Oorsmeer is even vanzelfsprekend als spuug!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens Marleen:

Het beste kuis je je oren NIET; dat kunnen ze heel goed zelf. Heb je er echter veel last van, omdat het oorsmeer soms bij verhoogde productie wat kan kriebelen, dan kun je het beste werken met een haakje dat het oorsmeer wel naar buiten haalt, maar niet verder het oor induwt. Beslist GEEN wattenstaafje dus; dat is eigenlijk alleen geschikt voor de oorschelp.

Oorreinigers (zie afbeelding) zijn te koop bij de apotheek, of via Internet. Een haarschuifje of dikke stopnaald werkt trouwens ook prima.

Toegevoegd na 51 seconden:
Wanneer het overigens heel ernstig is, en je zelfs aan je gehoor gaat merken dat het niet goed gaat, kun je je oren het beste bij de huisarts een keer laten nakijken en eventueel uitspuiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een middeltje wat de oorsmeer zacht maakt. Je haalt het bij de apotheker en dan naar de dokter die er met een spuit van alles uittrekt.