Waarom trekken mannen en vrouwen hun broek (veel) hoger op naar mate ze ouder worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hele goeie vraag +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je :o) - ik begin er n.l. ook last van te krijgen ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je draait het om de jongeren laten hun broek steeds lager hangen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
da's ook zeker waar, maar als je goed oplet is mijn vraag ook nog altijd waar :o)

Het beste antwoord

Ik loop tegen de vijftig en mijn buikje begint iets groter te worden met als resultaat, mijn broek zakt af.
Hoe hoger ik mijn broek op trek, hoe langer het duurt voordat ik hem weer op moet trekken.
Ik heb een riem om mijn broek en dat helpt niet en ik overweeg nu bretels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bijna tegelijk beantwoord, zelfde strekking :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Punaises schijnen ook goed te helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit vind ik een goed antwoord, alhoewel ik zelf denk dat het ook is om de buik warm te houden en misschien zelfs om het zakkende kruis dichter bij het lichaam te brengen :o)

Andere antwoorden (10)

Omdat hun armen steeds korter worden en ze dus niet meer zo laag kunnen reiken. Uiteindelijk zullen de broeksriemen net onder hun oksels komen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om de broek over 'bolling' van het goede leven te krijgen. Is een soort lichamelijk barriére wat beter werkt dan bretels, liefst nog in combinatie met een riem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om de broek over ‘bolling’ van het goede leven te krijgen. Wat een mooie zin.+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Omdat ze dit nog gewend zijn van vroeger, en niet met zn allen met de modetijd meegaan. Terwijl ze, als ze zich in een goede winkel laten adviseren, ze juist zullen zien dat er andere vaak veel betere en comfortabele mogelijkheden zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De billen zakken uit, het buikje wordt groter. Dus trek je je broek verder op, omdat hij anders afzakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor jongeren is het hip in een broek te lopen die op half zeven hangt, met het kruis ter hoogte van de knieen en driekwart van de onderbroek erbovenuit.
ouderen zijn wijzer dan zo erbij te gaan lopen.
bovendien lopen ouderen niet meer achter elke mode aan, omdat ze inmiddels weten wat hun goed staat, maar ook comfortabel zit.
14 jaar geleden
Bij vrouwen verdwijnen gelijdelijk de heupen door de overgang, dit wordt rechter en meestal hebben broeken dan geen houvast meer op je heupen, met gevolg dat ze de broeken dan over de buik sjorren voor meer houvast.

Kijk maar naar kleine kids die hebben ook geen brede heupen, en als ze luier-af zijn zakt hun broek ook van hun kontje af.
Ik weet niet hoe het bij mannen zit, maar waarschijnlijk zal het ook wel een goede reden hebben ( misschien juist wel meer buik en zakt hij onder de buik af en moet hij er dus boven worden gedragen.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, die buik wordt wat boller. Het voelt heel onprettig die band van onderbroek en bovenbroek op die buik, dus maar wat hogerop getrokken! Geef de buik de ruimte!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om zwembandjes en andere lappen los vel in te verstoppen.
en hoog opgetrokken broeken waren natuurlijk een rage in de jaren 70
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, ik heb er met mijn 44 jaar nog geen problemen mee, draag Diesel's en die zijn al erg laag (: en daaronder BonGiorno's of Björn Borg's, bedoel voel me net 18 al 26 jaar ;-))
Dus je kunt van je nood een deugd maken door je broek lekker te laten zakken en er modieuze boxer's onder dragen. Laat mijn tiener dochters maar schuiven, die weten precies hoe ik me moet kleden, om respect te houden bij jongeren én ouderen :-))))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze voor oudere mensen van die hoogsluitende broeken verkopen... irritant vind ik dat...!

Toegevoegd na 18 uur:
als ik m'n broek niet hoog ophijs, hangt het kruis halverwege m'n knieën...

Toegevoegd na 18 uur:
Maar het serieuze antwoord is dat oude mensen krimpen, doordat de tussenwervelschijven slinken. De rug (romp) krimpt dus gemiddeld het meest, en wordt door inzakken ook wat krommer, zodat bij een normale broek de band steeds hoger komt te zitten... juist ook bij dunne mensen...