Mijn BH's passen niet meer. Zit eigenlijk net tussen D en E in. Hoe krijg ik de BH goed passend?

Ik draag 1 bepaald merk BH. Door gewichtsverlies is maat 75E me te groot geworden, maat 75D is me te klein. Wat kan ik nu het best doen (zonder aan te komen) om weer een goed passende BH te dragen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
4.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toch een 75E mét padding?
Amadea
9 jaar geleden
Op zoek gaan naar een ander merk BH, dat de juiste pasvorm heeft voor jouw huidige figuur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom laat je je niet adviseren in een goede lingeriezaak?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer eens DD en een maatje omvang smaller
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Veel BH's hebben drie series sluitingen. Helpt het strakker zetten van maat E of het losser zetten van maat D wellicht? Als je bent afgevallen zal je onderwijdte ook minder zijn geworden?

Antwoorden (3)

Probeer eens 80D? Of 70E (als die laatste bestaat?)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
80D als ze afgevallen is? Dan weet je zeker dat de omvang haar de groot is, misschien zelfs veel te groot. Lijkt me niet zinvol.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vaak zie je dat als het allemaal steeds net niet past, de de kleinere cupmaat kunt pakken en qua omvang dan juist maatje groter. Heb ooit eens gehoord dat dat scheen te werken. Zo van: 75A is vergelijkbaar met 70B (zal alleen wat anders uitvallen waardoor de een beter zal passen dan de ander).
Je zou moeten bepalen wát er niet past. Kijk of dat vooral de omvang is of de cup: de cupmaat van een BH wordt ook groter naarmate de omvang toeneemt. Als jij vooral bent afgevallen qua omvang en je borsten zijn niet echt geslonken, dan zou je een BH moeten nemen die een kleinere omvang heeft, maar wel een cup die net zo groot is als die van de BH's die je droeg. In jouw geval kom je dan uit bij een 70F. Je zult dan vast denken "maar ik heb helemaal geen F-cup"! Veel vrouwen hebben het idee dat hun borsten een bepaalde cupmaat hebben, en verliezen uit het oog (of wéten daadwerkelijk niet) dat de cupmaat de maat van je borsten is *in verhouding* tot de rest van je lichaam, en niet de grootte van je borsten *op zich*. Ik vermoed dat dat één van de redenen is dat veel vrouwen een verkeerde maat BH dragen, omdat ze in dezelfde cupmaat blijven zoeken ook als de verhouding van hun borsten en omvang is veranderd.

Als het andersom is, dus je borsten zijn geslonken maar je omvang niet, dan kom je uit bij een 75D. Nu heb je die al geprobeerd en die was te klein (bij de cups?) dus dat lijkt niet heel waarschijnlijk.

Nu kan het ook zijn dat je zowel ónder als óver je borsten (in omvang) bent afgevallen. In dat geval blijft de verhouding gelijk en zou je nog steeds binnen de E-cups moeten kijken, maar dan met een kleinere omvang: een 70E. Die is zowel qua cupgrootte als omvang iets kleiner dan de 75E die je droeg.

Ben je veel afgevallen, dan zou je in omvang, cupgrootte of allebei meer dan één maat kleiner kunnen hebben. Dan kun je waarschijnlijk beter je maten nog eens nameten (of na láten meten) en aan de hand daarvan je maat berekenen. Zoek een online bh maat calculator (zie bijvoorbeeld bron 1) of -tabel om je maat te bepalen.

Heb je volgens de tabellen de goede maat, maar vind je toch geen goed passende BH, probeer dan eens een ander model of ander merk. Het ene soort BH werkt beter voor ronde borsten, de andere voor druppelvormige, voor borsten die vooral aan de bovenkant vol zijn, borsten die wel of niet uit elkaar staan, etc. Soms zit er niets anders op dan het gewoon uit te proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is vooral de cup die dan te groot of te klein is.
De omvang pas wel. Heb nu een 75D aan. Normaal op het strakste, nu heb ik het op het loste haakje. Zit inderdaad wel ietsje beter.
Ik ga 70E proberen. Dank je wel voor je advies.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je 75D nu op het loste haakje draagt, zou ik zeggen dat je eerder een grotere omvang moeten proberen. Idealiter draag je nieuwe BH's op het strakste haakje, omdat ze altijd wat oprekken in de loop van de tijd. 70E is wat de grootte van de cups betreft net zo groot als de 75D, maar dan met een kleinere omvang. Dat zou best een prima kunnen passen als je afgevallen bent, maar dat kan ik weer niet rijmen met het feit dat je een BH met omvang 75 - de maat die ja eerder droeg - juist losser moet zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De D cup blijft te klein, dat is een feit.
Het haakje losser zetten deed ik eigenlijk op dit advies, of het helpen zou een iets wijdere omvang te proberen.
Als je zegt dat een 70E dezelfde cup grootte heeft dan een 75D maar een kleinere omvang heeft, dan ben ik erg benieuwd of het helpen zal.
Je kan eens spelen met de bandjes: wat strakker of minder strak. Kan een hoop schelen!