Waarom noemen ze een gespierd mannen lichaam ook wel een sixpack?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.3K

Antwoorden (4)

lijkt me duidelijk

Toegevoegd na 1 minuut:
en een sixpack is natuurlijk het engelse woord voor een verpakking van zes, en wordt gebruikt voor 6 blikjes (bier bv)

Toegevoegd na 4 uur:
Overigens: Bij een sixpack heb je het slechts over een deel van het lichaam. Ik ben zeer gespierd dankzij veel sjouwwerk bij een verbouwing, maar mijn abs doet dat niets... zal eerder een bierfust dan een sixpack hebben ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je de vorm ziet doet t je denken aan 6 blikjes drinken die met zo'n stuk plastic bij elkaar word gehouden ...vandaar sixpack
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie plaatjes! +
Een sixpack. Zijn buikspieren. waarom heten die nou zou omdat het 6 matjes zijn (als het ware) Op de afbeelding zie je het

Toegevoegd na 10 minuten:
Ze lijken ook op zes bierblikjes dit noem je een sixpack.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gespierd mannenlichaam heet geen sixpack.
De term sixpack slaat alleen op de maag- en buikspieren.

Heel veel gespierde mannen hebben namelijk helemaa geen sixpack.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik snap niet waarom je een 2 minnetjes krijgt want je hebt helemaal gelijk?