Waar vind ik bh maat 95 I?

Waar kan ik mooie beugel bh’s kopen in een grote maat vanaf I? Laatst zijn mijn borsten enorm in omvang toegenomen. Ik draag momenteel E en F maar is grandioos te klein.

Toegevoegd na 5 minuten:
I of J heb nu maten 93 cm omtrek (onder) en 30 omvang.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik wil ook niet dat de bh naar boven zakt.

Toegevoegd na 39 minuten:
De omvang (over het breedste deel van de borsten, veelal over de tepels gemeten) is 30 en is gemeten van links naar rechts. Wanneer ik van boven naar beneden meet kom ik uit bij minimum 26.
Ik denk er ook aan om meer te bewegen en af te vallen, want vroeger had ik C en D en dat was nog doenbaar. Ik draag nu E (Prima Donna) en is veel te klein.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben niet zwanger, noch in de overgang, niet in de puberteit en neem geen hormonen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (1)

Voor maten boven een E-cup moet je ECHT bij een speciaalzaak terecht, en wel een speciaalzaak in grote (cup)maten. Daar word je ook nog even goed nagemeten om te zien of je toch niet een grotere of kleinere omvangsmaat nodig hebt.

Zelf haal ik mijn beha's bij Big Beautiful Underwear -in Enschede, maar ze heeft, terecht, een landelijke klantenkring. Ze heeft beha's in alle omvangsmaten vanaf 75 D en cups tot en met N.

Toegevoegd na 9 minuten:
Als je een onderborstomvang van 93 hebt, heb je met flinke borsten goed steun nodig en moet je uitgaan van een 85 . (Altijd een maat kleiner dan strak gemeten). Om dan nog de precieze cup te weten, zul je echt moeten passen, want het ene merk is het andere niet. Vooral niet-gespecialiseerde lingeriewinkels doen nogal eens aan ' vanity-sizing' (cupmaten bewust te klein maken zodat vrouwen met een c-tje DENKEN dat ze dubbel D hebben) en zijn weinig betrouwbaar. Een winkel als Honkemuller GAAT niet eens verder dan 112.

Bij een verschil van 30 centimeter tussen boven- en onderborstwijdte praat je dan over een L-cup.
Maar als je een tikfout hebt gemaakt en je borstomvang is 130 is dat een verschil van 40, en vrees ik dat je aan N nog ge weinig gaat hebben, (Al vrees ik dat je dan ook zult omvallen, en lijkt chirurgie me geen overbodige luxe) . Die tweede bron levert overigens ook per post waarna je thuis kunt passen, maar persoonlijk advies lijkt me toch een betere optie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alleen al vanwege het advies om met dergelijke maten persoonlijk advies van een echte specialist op dit gebied te vragen: +. Met deze grote maten is een goede en vooral goed passende BH gewoon een noodzaak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
...en is "mooi" volstrekt niet relevant - evenmin als de beugels die vermoedelijk totaal ongeschikt zullen zijn. Het enige dat echt MOOI staat is een PASSENDE beha ; al je kleding zal beter zitten en het geeft je onmiddellijk een heel andere uitstraling. Maakt heel veel slanker ook meteen.