Hoe is de vinger tattoo trend ontstaan?

We hebben het allemaal wel eens gezien. Mensen die 4 letters op hun vingers (of tenen) tatoeëren en samen een woord vormen, zoals "Love Hate" of "Stay True ". Nu vraag ik me af hoe en wanneer deze "tattoo trend" is ontstaan?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoel bijna allemaal wel eens gezien.

Picture for question
7 jaar geleden
in: Mode
5.8K

Het beste antwoord

Als ik me goed herinner is dat iets uit -vooral- de gevangenis, maar dan op de knokkels en met huis-tuin-en keukenmiddelen (vulpen) , Engeland, tweede helft vorige eeuw. De kans is echter nog steeds vrij groot als je iemand tegen komt met op zijn knokkels getatoeerde "love" en "hate"boodschappen een dergelijk verleden heeft of in elk geval een (wannabe) zware jongen is.

De achterliggende gedachte echter is wel een religieuze ; LOVE staat op de rechter, de "goede" hand, die het "werk van god" doet, "hate" op de linker- of "slechte" hand en representeert het werk van de duivel.

De oorsprong of in elk geval de eerste publieke vertoning hiervan komt uit een film, "the Night of the Hunter" uit 1953, waarin een (nep)dominee / seriemoordenaar Reverend Harry Powell deze letters op zijn knokkels getatoueerd heeft, en die zijn handen gebruikt in een preek over de eeuwige strijd tussen goed en kwaad.

https://en.wikipedia.org/wiki/Reverend_Harry_Powell

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is natuurljk -zoals alle soorten tattoos - meer en meer een trend geworden naarmate tattoeages in hun algemeenheid sowieso vanuit de laagste kringen van de bevolking langzaamaan 'naar boven' zijn gesijpeld, ongeveer de afgelopen 20-25 jaar.

Toegevoegd na 12 minuten:
Herstel, het BOEK is uit 1953, de film uit 1955 ;-)

Toegevoegd na 16 minuten:
En ik blijf leuke nieuwe dingetjes leren ; de figuur van Harry Powell was gebaseerd op de moordenaar Harry Powers, geboren Drenth, een Nederlandse Amerikaan, die zijn slachtoffers vond via contactadvertenties. De geschiedenis vermeld niet of hij ook getattoeerde knokkels had ;-)

https://en.wikipedia.org/wiki/Harry_Powers