Iemand ervaring met marktplaats?

Hallo,

ik heb onlangs iets gekocht via marktplaats en heb het gekochte artikel na 2 weken nog steeds niet ontvangen.
ik heb het laten versturen met brievenpost (achteraf misschien verkeerde zuinigheid) de verkoopster was heel vriendelijk en gaf vertrouwd antwoord waardoor ik bijna zeker wist dat het goed zat.

ik heb omdat ik het pakje nog niet ontvangen haar verschillende malen gemailt maar ze blijft volhouden dat ze het wél verstuurd heeft.het is niet dat ik haar in eerste instantie niet vertrouw maar baal hier wel van.

is iemand die ervaring hiermee heeft en misschien een tip wat ik kan doen ?
marktplaats geeft niet thuis en nu het briefpost is kan ik het ook niet traceren.....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je misschien een rekeningnummer van diegene. zoja wil je hem dan even pb-en
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ervaring? ja
een tip? alleen iets kopen als je het zelf kunt afhalen en ter plekke betalen als het je bevalt... zo doe ik dat... en nooit problemen op die manier...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zo'n 5 euro kun je een binnenlandse zending versturen met "DHL for you" . Elk selectmail servicepunt bied het aan. Het is een dienst met ontvangstregistratie.

Het beste antwoord

Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat mijn post die ik via TNT verstuurde niet aankwam. Je hebt inderdaad geen poot om op te staan. Je kunt wel een klacht indienen bij TNT, maar het vervelende is, dat ik het gevoel kreeg dat ze niet echt moeite doen voor je klacht. Ik stuurde klachtenbrieven naar TNT, maar misschien kun je beter telefonisch contact opnemen. Kun je wat meer druk uitoefenen. Ik kan het niet terugvinden op de TNT-site, maar volgens mij was het ook zo dat de verzender de klacht moet indienen.

Volgens de wet Koop op Afstand is de verkoper verantwoordelijk voor de bezorging van het product. In je mailbox zul je daar wel bewijs voor hebben. Maar ik ben bang dat de politie daar vrij weinig op doet.

Een andere mogelijkheid is dat je bent opgelicht, dat komt steeds meer voor. Kijk eens op opgelichtopinternet.nl, daar staan namen van verkopers die niet zuiver zijn.

Hoop dat je niet veel geld bent kwijtgeraakt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik vind het jammer om te moeten vermelden maar je hebt geen poot om op te staan als je geen verzendingsgarantie hebt.

Er is ergens een kink in de kabel gekomen,wat je nog wel kunt doen is een klacht bij TPG post indienen maar daar krijg je niks mee terug..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt ervan af wat je koopt. Als je een eerste druk koopt van een onbekende schrijver, hoef je niet bang te zijn voor oplichters. Als je een recent mobieltje koopt, is die kans aanzienlijk groter. Je moet ook goed opletten of het e-mailverkeer of telefoongesprek betrouwbaar overkomt. Ik koop zelf erg veel via Marktplaats en heb nog nooit problemen gehad. Ik vraag wel altijd de volledige naam, het adres en het 06-nummer van de verkoper. Als ze die niet geven, maak ik geen geld over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dezelfde ervaring, maar dan als verkoper. Heel af en toe komt een zending van de PTT gewoon niet of pas heel laat aan.
In het geval dat het boek niet aangekomen is heb ik de koper het bedrag teruggestort op zijn rekening. Goed ik heb geen bewijs dat hij het ook echt niet ontvangen had, maar we hadden ondertussen zo'n goed contact opgebouwd (met dagelijks mailen) dat ik er echt wel in geloofde. Hij was verrast dat ik het geld teruggestort had, maar ja, ik wil ook niet zelf een rotgevoel hebben dan mensen denken dat ik hen belazer, zeker omdat ik nogal eens wat boeken online heb staan en ik zit dus niet te wachten op mensen die dan online berichten verspreiden dat ik niet betrouwbaar zou zijn als verkoper.

Tja en de dingen die ik verkoop gaan zelfde de 5 Euro te boven, wat het dan ook makkelijker maakt om een eenmalig "verlies" te incasseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vriendelijke verkoopster zegt helemaal niets.Ze kan wel veel meer beweren maar je hebt geen enkel bewijs dat ze het heeft verstuurd.Ik heb een keer treinkaartjes(kruidvat)via Marktplaats gekocht en betaald maar ook nooit ontvangen.Ik trap er niet meer in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Psies, Holleeder is ook een aardige vent :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist Edje!
Op marktplaats en e bay vaak wat gekocht en alles is altijd prima verlopen. Wel probeer ik,als het even kan,alles met Pay pal te kopen,dan heb je tot €200 garantie. Dus wel ervaring,maar geen negatieve.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb ook producten besteld die niet aankwamen. Vaak kreeg ik geen eens meer reactie van de verkoopster.

Ik heb enkele keren een terugboeking van het bedrag aangevraagd bij mijn bank. Dat is mogelijk zolang je dat maar doet binnen 1 maand na overschrijving.

Toegevoegd na 29 seconden:
uiteraard: verkoopster/verkoper ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helaas, een overschrijving is definitief en kan je niet terugboeken, een automatische incasso echter wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zit bij de abn-amro, daar kon ik maximaal 1 per maand terug boeken als het geen automatische incasso was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb de giro maar die doen er niets mee omdat het inderdaad geen automatische incasso is.
maar de verkoopster blijft beweren dat ze het wel verstuurd heeft dus ja het is zo dubbel...ik wil haar wel geloven maar ja ik heb nog steeds niks ontvangen
Dit gebeurd veel vaker als men denkt! En niet alleen bij Marktplaats. Bij TntPost wordt verschrikkellijk veel gestolen, zelfs zo erg dat het 'navraag-formulieren' regent.
Uit betrouwbare familiebron die zelf op sorteercentrum Deventer werkt (en waar wekelijks wel iemand wordt ontslagen wegens diefstal)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat heb ik wel vaker gehoord maar wat doe je in die situatie?
de verkoopster kan wel zeggen dat ze heb heeft verstuurd en maar ja hoe bewijs je het als verkoopster?
is het redelijk om haar het geld terug te vragen?zij blijft beweren dat ze verstuurd heeft!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de verkoopster te goede trouw is zal ze het voorstel doen om het verlies te delen, je krijgt dan de helft terug (hoewel je daar natuurlijk geen recht op hebt)
Ik heb prima ervaringen met Marktplaats. Bij vooruit betalen als je iets koopt, moet je altijd jezelf afvragen of je de schade kunt hebben als het niet aankomt. Je loopt een risico, maar zelf bepaal je welk risico je wilt lopen.

Er zijn meer betrouwbare dan onbetrouwbare verkopers gelukkig. Wat wel waar is: de postbezorging is minder betrouwbaar dan vroeger, toen het nog niet geprivatiseerd was.