Kan ik een beschadigde jeans terugbrengen?

Ik heb iets minder dan een maand geleden bij Jeans-Centre een jeans broek gekocht, ik koop daar wel vaker broeken en die zijn altijd erg goed. Nu heb ik die nieuwe broek een paar dagen gedragen, en 1 keer gewassen en afgelopen week kwam ik erachter dat er naast een van de achterzakken een gat begint te ontstaan (de laag die onder het blauwe gedeelte zit, is gerafeld en begint zichtbaar te worden, oftewel je ziet een witte plek) nu ben ik bang dat het echt een gat gaat worden. Nu hoort dat naar mijn mening niet te gebeuren bij een broek die ik pas enkele keren gedragen heb. Zou ik deze nu kunnen terugbrengen en mijn geld/tegoedbon kunnen krijgen of hem kunnen ruilen voor een ander exemplaar. Ik kan op de site van Jeans Centre niet echt een antwoord vinden. Het bonnetje heb ik overigens nog.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
3.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon doen... Nee heb je, ja kun je krijgen. Je mag verwachten dat een broek langer mee gaat dan 1 was beurt
Ivana
9 jaar geleden
Volgens Radar heb je al "JA", want de tijd die een jeans ongeschonden, bij normaal gebruik, meegaat is langer dan een maand.
Maar zeg het gewoon. Ze willen een goede klant niet kwijt en als jou verweer reëel is, zijn zij dat ook. Dan gaat hij terug naar de fabriek en krijg jij een andere.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel voor het advies, ben er vanavond mee naar de winkel geweest, en mag hem omruilen voor dezelfde broek, moest alleen de broek nog even opnieuw wassen en dan kan ik de andere ophalen.

Antwoorden (2)

Als je nog een bonnetje hebt van de broek moet dat kunnen suc6!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alle waar naar zijn geld. Je kunt tien keer geluk hebben, maar ook een keertje pech.

Maar niet geschoten is altijd mis ; als je inderdaad het bonnetje nog hebt, kun je altijd proberen of je mag ruilen. Op geld terug heb je normaliter geen recht - dat is een gunst van de winkelier - maar over een deugelijke vervanging (nieuwe broek) of eventueel een tegoedbon is vaak wel wat overeen te komen.

Je zou ze kunnen bellen, maar langsgaan is vaak een stuk sneller en effectiever. Bovendien zou ik er ook niet te lang mee wachten ; een maand is best al een lange tijd, al heb je in die tijd de broek nog maar 1 keer gedragen en gewassen. Dat kunnen zij natuurlijk niet zien ; er zijn ook mensen die hun kleding dagelijks wassen. Bovendien kan er in de tussentijd van alles mee zijn gebeurd. Je bent dus ook een beetje afhankelijk van de goodwill van de verkoper.