Als het niet medisch noodzakelijk is, worden dit soort cosmetische ingrepen niet vergoed, door geen enkele zorgverzekeraar. Of er moet een verzekeraar zijn die een speciaal plastische/cosmetische chirurgie pakket heeft. Maar dat betwijfel ik ten zeerste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige twee cosmetische ingrepen die (deels) vergoed worden door Agis zijn flapoorcorrectie (tot 16 jaar) en ooglidcorrectie.
Botox en facelifts worden niet vergoed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het algemeen geldt, dat 'vormverandering' niet wordt vergoed. Flaporen zijn voor jongeren een brond van ongeluk en daarom vallen die wel binnen het basispakket.
Het misvormen van lijf en leden (van botox to piercings) moet je gelukkig zelf betalen.