Wat betekend het nummer 178 in een ring?

Hallo,

Ik heb een ring liggen en hierin staat het nummer 178. Weet iemand wat dit nummer is? Het is een zilverkleurige ring.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft het met het soort zilver te maken.
Op deze site staat een soortgelijke vraag met antwoord erboven: http://www.spaarbaak.nl/vraagbaak.php Je kunt hier dus ook je vraag stellen voorde betekenis van het nummer 178.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.keurtekens.nl/nederland.php
hier staat het nergens tussen, mijn gok is dat het geen officieel teken is en het dus een cijfer is wat nergens voor staat.
Iets als een serienummer. Heb je een idee hoe oud het is?

Antwoorden (1)

178 heb ik nog nooit gezien.

Maar ik weet dat het principe is dat een ring met vb 925 wil zeggen dat de ring voor 92.5 % zilver ( dus eigenlijk 925 promille )
Zo zijn er ook zilver ringen met 835 of 800. Deze laatste zouden de 'derde kwaliteit zijn'.

Ik heb er geen idee van of het nog lager dan dat gaat. Vermoedelijk wel want jij hebt er eentje van 17.8 % dan.

Het kan natuurlijk ook dat er een ander edelmetaal gebruikt is,... maar ik denk dat het dan wel volgens hetzelfde principe zal werken.