Is vet wegzuigen van de bierbuik gemakkelijk uit te voeren?

gaat dat gewoon met een soort stofzuiger?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
3.8K

Het beste antwoord

Liposuctie (of eleganter: liposculptuur) is het verwijderen van overtollig onderhuids vet door middel van een speciale zuigtechniek. Het is een plastisch chirurgische ingreep die bedoeld is de contouren van het lichaam te verfraaien.

Hoe vindt de behandeling plaats?

* Voorafgaande aan de ingreep zal het te behandelen gebied nauwkeurig worden afgetekend en lokaal worden verdoofd met kleine injecties.
* Via de verdoofde huid wordt de vloeistof ingespoten voor de tumescent anaesthesie. Bij deze vorm van verdoving is er in feite sprake van een uitgebreide lokale verdoving, zonder dat algehele narcose nodig is. Door het injecteren van de verdovingsvloeistof is er ook een verminderde kans op bloedingen.
* Nadat de tumescent verdoving is ingewerkt (na 20-30 minuten) wordt met een soort stofzuigerslangetje het overtollig vetweefsel weggezogen. Dit wegzuigen gebeurt terwijl het slangetje onder de huid heen en weer bewogen wordt. Door het slangetje op een gecontroleerde manier kris-kras onder de huid te bewegen wordt een fraai gelijkmatig resultaat verkregen.
* De arts zal U misschien vragen nu en dan van positie te veranderen of zelfs te gaan staan. Hierdoor kan de arts een betere indruk krijgen of hij de behandeling gelijkmatig uitvoert.
* Na de behandeling worden de sneetjes in de huid dichtgeplakt en krijgt U een elastische broek of een elastisch verband om zwelling en bloeduitstortingen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is geen stofzuiger, maar een vloeistofpomp... En het is makkelijk om dat te doen... Alles is moeilijk voordat het makkelijk wordt en die artsen doen dat zo vaak, dat is makkelijk voor hen... Routine zelfs... Zij kennen de kneepjes van het vak, want anders zou geen mens bij hem aankloppen voor liposuctie...

Toegevoegd na 6 minuten:
Lipo-suctie = Vet zuigen... de pomp zuigt het vet in de vloeistof weg uit het lichaam...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jc54
14 jaar geleden
Gebruik niet zo'n moeilijke woorden voor Einstein. Ook hij is maar relatief;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een pomp kan ook zuigen hoor, het zuigt inderdaad...
Als je er de spullen en de kennis voor hebt, is het niet zo moeilijk. En ja, het wordt gedaan met een soort "stofzuiger".
14 jaar geleden
Liposuctie is de term voor een inmiddels verouderde vet-afzuig behandeling.
Een bierbuik bestaat niet uit bier!

Liposuctie is jarenlang zeer populair geweest omdat dit een van de eerste plastisch chirurgische methoden was waarbij onderhuids vet weggezogen werd met als doel om de vorm van het lichaam te verbeteren en te streven naar een mooi resultaat.

Liposuctie houdt in dat met behulp van relatief dikke zuigbuizen onder algehele verdoving vet wordt weggezogen op vooraf bepaalde plekken van je lichaam. Bij aanvang van de liposuctie behandeling maakt de chirurg enkele sneetjes in de huid. Het afzuigen gebeurt door met zuigbuizen criss-cross bewegingen te maken onder de huid.

De laatste jaren zijn verbeteringen op de liposuctie methode gekomen zoals liposculptuur, lipolyse en ultrashape. Met deze methoden wordt minder onderhuidse schade toegebracht aan weefsels zoals zenuwen en bloedvaten. Verder kunnen deze behandelingen onder plaatselijke verdoving plaatsvinden. Tegenwoordig bieden de meeste behandelcentra in Nederland en België liposuctie niet meer aan, maar wel liposculptuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand noemt, dat er ook een risico aan zit. Er sterven mensen na de operatie aan complicaties. Mijn buurman en vriend, medisch directeur van een groot ziekenhuis: je komt er altijd slechter uit dan je er in gaat.