waarom ruiken kinderen niet naar zweet zoals ouderen mensen.

was eerder een vraag waarom mensen ruiken naar zweet, veel hadden over bacterieen, enz maar die leven ook op kinderen en toch ruiken ze niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
3K

Het beste antwoord

Kinderen zweten moeilijker omdat ze minder zweetklieren hebben. Ook ontwikkelen hun apocriene zweetklieren zich pas later.

Op normale dagen zweten mensen uit de apocriene zweetklieren. Deze zitten in de oksels en rond de tepels. De klieren produceren de bekende zweetlucht, die de natuur bedoeld heeft om een partner aan te trekken.
Met warm weer zet het lichaam ook de eccrine zweetklieren in, die over het gehele lichaam zitten. Die helpen mee met het afkoelen van het lichaam. Dit zweet ruikt op zich niet, maar kan door de luchtvochtigheid wel bijdragen aan de lichaamsgeur.

In totaal heeft een mens twee miljoen tot vijf miljoen zweetklieren. De meeste zitten in de handpalmen, voetzolen en het gelaat. In de oksel bevindt zich de hoogste concentratie zweetklieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat de talgklieren bij kinderen nog niet zijn ontwikkeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doordat kinderen minder hormonen hebben die daarvoor zorgen.
Daarnaast krijg je als je ouder bent haar onder je oksel en dat kan de lucht vasthouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha dat heb jij de voeten van mijn anderhalf jarige niet geroken na een dagje flink doorstappen.
hij kan meuren hoor. :)
dus ik ben het niet eens met je vraagstelling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderen ontwikkelen met hun pubertijd bepaalde geurafscheiding die belangrijk is voor de voortplanting. Ze beginnen lekker te ruiken voor het andere geslacht. Een poosje geleden stond er ook en vraag waarom iemand die hij wel leuk vond zo lekker kon ruiken.
De geur geeft voor ons aan dat we geslachtsrijp zijn.
Daarnaast ruiken eigen kinderen natuurlijk ook veel lekkerder dan kinderen van een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal aan zoutvasthouden in percentages liggen ,

Want als je ouder word heb je minder nodig en word je sneller dik van bv chips, kinderen hebben dat niet in die mate, Tevens is de ontlasting anders .. en als geur verschild met ouderen. Het zout verlaat dus bij een kind beter en sneller het lichaam .

Toegevoegd na 5 minuten:
Zout zorgt voor een andere geurafbreuk en de achterliggende basis geur zal waarschijnlijk ook veranderen door verandering in hormonenwerking naarmate je geslachtsrijp bent en daarna ..