Hoe behoud ik T-shirts die prikkende naden aan de binnenkant krijgen? Er zijn er zo weinig van puur katoen, incl. draad, te koop tegenwoordig.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik bedoel: hoe moet ik het T-shirt bewerken? Het zijn naden die scherp worden na verloop van tijd. Ik ben niet goed in naaien, dus alles eruit tornen wil ik niet.

Toegevoegd na 6 dagen:
Het komt door het strijken, hele stukken draad zijn verdwenen en andere zijn keihard geworden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
4.9K
Reddie
9 jaar geleden
En wat is de vraag?
Ritsuka
9 jaar geleden
je wil prikkende naden behouden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vroeger had ik het probleem met jeans-broeken. De naden begonnen pas te jeuken nadat ik ze gestreken had (en steeds meer na elke strijkbeurt). Ik strijk nu niets meer. Ik hang na het wassen alles mooi op (T-shirts op een kapstok) en trek het zo goed mogelijk recht om het in model te laten drogen. De labeltjes haal ik wel uit alle kleding. Die kan ik echt niet verdragen.

Antwoorden (1)

Ik zie maar 1 oplossing, en dat is om er een naadloos hemdje onder te dragen.
Ik blijf nog wel met een vraag zitten. In sommige shirts is nylon draad (voor de locksteek) gebruikt voor de naden, maar dat zou dan vanaf dag 1 moeten irriteren zou je zeggen. Waarom pas na enige wasbeurten? Zou de rek er dan een beetje uit zijn, waardoor de ontstane lusjes voelbaar worden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het vermoeden dat de draad door het strijken gesmolten is, want op sommige plekken is het stiksel zelfs ook aan het rafelen.De naden zijn hard en ze prikken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Strijken=smelten en ja, dat gaat niet goed. Eh...je lievelingsshirts niet meer strijken- gewoon goed uitslaan en aan de lijn laten drogen? Wat een ellende;)