Wat is een goede tandpasta waar je tanden witter van worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
4.3K

Het beste antwoord

De tandpasta's die je in de winkel kunt kopen maken je tanden niet 'echt' witter. Wat ze doen is de aanslag van het eten, drinken en/of roken verwijderen. Waardoor je tander dus weer witter lijken. Maar ze zijn in dit geval gewoon schoongepoetst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Prodent voor witte tanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen één. Er zit dan iets in wat je glazuur eraf haalt. Daar krijg je problemen mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke tandpasta poetst, maar die pasta´s die dat beweren moet je beter niet nemen, die hebben een polijstfractie die niet aan te bevelen is... Dus dat kost je op den duur je emaille... Dus eenmalig kan zo´n schurende pasta wel om je tanden witter te maken... Maar laat je niet gek maken door de reclamejongens dat je tanden WIT moeten zijn... Dat is bij geen enkel persoon zo, zelfs kunstgebitten maken ze niet wit...

Zijn ze schoon, je tanden, dan is dat wit genoeg... Alles wat natuurlijk is, is prima... Maar de reclamejongens willen dat je hun producten gaat kopen, snap je dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach vuurvliegje: Als ik mijn kinderen roep, dan roep ik ook: "Jongens!", maar er zitten echt een paar meisjes bij... ;-)
AWM
14 jaar geleden
+1 voor de reclamejongens!
-Rokers tandpasta. (Smokers)

-Pearldrops

-Beverly Hills Formula

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt ook je tandarts vragen of deze ze wil poetsen, zij hebben een speciaal middeltje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede tandpasta tegen verkleuringen is Elmex intensive cleaning, er staat bij dat je deze 2 keer per week mag gebruiken. De tandarts schrijft deze ook voor maar liefst 1 per week. Ook goed spoelen met mondwater kan helpen.
Elmex is voor behoud van de natuurlijke kleur,en schone en gladde tanden.
En roken en koffie/thee is een aanslag op je gebit qua verkleuring. Je kan het dus niet altijd voorkomen.

Pas op met om dit vaak te gebruiken en zeker niet als je gevoelige tanden hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee.
Ik heb al ----tig merken geprobeerd.
Merk geen verschil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plax control mondspoeling en daarna zonder tandpasta met borstel napoetsen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
* Voor aanslag die er al zit heb je een licht schurend poetsmiddel nodig, zie andere antwoorden (pearl drops bijvoorbeeld) en daarna, om je glazuur niet verder te beschadigen:
* voor aanslag die er nog niet zit: zie foto;
* en verder hangt het van je tanden zelf af. Tandbeen heeft nou eenmaal een bepaalde kleur (bij mij helaas gelig) en die kan je niet veranderen met poetsen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, ik heb geen tanden meer. Volgende keer beter...
'k Heb wel een goede shampoo, maar dat was geloof ik je vraag niet.
Vlak na de oorlog gebruikte ik wel eens gemalen krijtjes die ik van school meepikte. Maar toen ik betrapt werd (ja, dat gebeurde toen nog) was dat ook weer afgelopen. Dus probeer dat eens.Ook vim heb ik wel eens gebruikt, maar dat is niet aan te raden. Wel eerst even de gele buitenkant van het krijtje er af krabben. Als je wat wittere tanden wilt hebben voeg dan een beetje natriumbicarbonaat ( E-nummer E 500 (ii)) toe. Heb je last van je tandvlees, meng er dan nog een beetje fijn keukenzout doorheen. En tenslotte een beetje citroensap helpt tegen tandsteen. Nou ja, een beetje inventief moet je zijn, of niet soms...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rokers tandpasta van de aktion