Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn botox behandelingen gevaarlijk?

Ik heb een paar verschrikkelijke gezichten gezien van mensen die zich hebben laten inspuiten met botox. Maar los van die misvormde gezichten is botox gevaarlijk? Is dit al feitelijk aangetoond? Even los van de wilde verhalen die op het internet circuleren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je zelf al aangeeft dat je verschrikkelijke gezichten hebt gezien bij mensen die botox hebben ingespoten gekregen, is dit dan geen retorische vraag pur sang??
Bedoel je spuit iemand in met botulisme en dat zou gezond moeten zijn?

Toegevoegd na 8 minuten:
Geef je eigen oordeel maar, in het kader van mooi willen zijn doen mensen per definitie de meest achterlijke dingen, ik zeg op mijn beurt, elke leeftijd heeft haar charmes, een kraaienpootje bij het oog, een lachrimpel op de wang, met een goede foundation en een frisse make-up kun je veel goedmaken als je onzeker bent.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Botulinetoxine
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Psies, heb je helemaal gelijk in, indien het kundig wordt toegediend door een arts kan het misschien veel minder kwaad, dan wanneer het door leken wordt gedaan, helaas is de wildgroei best behoorlijk in die branche.

Andere antwoorden (6)

Als het gevaarlijk zou zijn, was het al lang verboden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelijk heb je, geef mij van elke behandeling 10% en ik ben binnen, ha,ha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is vooral zielig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
InekevL ,helemaal mee eens, maar daarom is delen in de winst toch niet zo'n gek idee.
Zelf barst ik van de rimpels maar die zijn per jaar verdiend, niks mis mee.
Botox is een spierverlammer... Als je een lam-gespoten gezicht ziet dan schrik je jezelf toch ook de botox (lees lam)...

Alles is even giftig of gevaarlijk en dan lost het lichaam dat weer op, je krijgt wellicht resistentie tegen dat spul of het lichaam leert ermee te leven... Rasputin moest arsenicum eten om gezond te blijven, omdat hij zo getraind was in het eten van arsenicum... Dat zou ook wel eens bij die vrouwen kunnen zijn die botox-afhankelijk geworden zijn... Dodelijk zal het niet zijn, maar er is een spreekwoord dat hier naadloos bij aansluit, Wie mooi wil zijn moet pijn lijden... Sommigen nemen dat maar al te graag en maar al te letterlijk...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Botox beperkt de werking van de gelaatsspieren en dat schijnt belemmerend te zijn voor de verwerking van emoties.
Dat lijkt me dus best gevaarlijk op den duur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee,
het zijn de mensen die botox behandelingen ondergaan die gevaarlijk zijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen. Botox wordt sinds 1979 gebruikt en wordt wereldwijd toegepast in verschillende medische disciplines o.a. :

Oogheelkunde : strabisme, blepharospasme
Neurologie : spastische aandoeningen( o.a. ook bij kinderen)
Urinaire incontinentie
Migraine
Overmatig zweten t.h.v. de oksels
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehh, je bron is een belanghebbende... Dus zo betrouwbaar is die niet.
Ligt aan de dosis. De gebruikelijke dosis is ongevaarlijk, dat neemt niet weg dat Botox een van de meest giftige stoffen is, bij injectie in het bloed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding