Zijn botox behandelingen gevaarlijk?

Ik heb een paar verschrikkelijke gezichten gezien van mensen die zich hebben laten inspuiten met botox. Maar los van die misvormde gezichten is botox gevaarlijk? Is dit al feitelijk aangetoond? Even los van de wilde verhalen die op het internet circuleren.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je zelf al aangeeft dat je verschrikkelijke gezichten hebt gezien bij mensen die botox hebben ingespoten gekregen, is dit dan geen retorische vraag pur sang?? Bedoel je spuit iemand in met botulisme en dat zou gezond moeten zijn? Toegevoegd na 8 minuten: Geef je eigen oordeel maar, in het kader van mooi willen zijn doen mensen per definitie de meest achterlijke dingen, ik zeg op mijn beurt, elke leeftijd heeft haar charmes, een kraaienpootje bij het oog, een lachrimpel op de wang, met een goede foundation en een frisse make-up kun je veel goedmaken als je onzeker bent. http://nl.wikipedia.org/wiki/Botulinetoxine

Als het gevaarlijk zou zijn, was het al lang verboden.

Botox is een spierverlammer... Als je een lam-gespoten gezicht ziet dan schrik je jezelf toch ook de botox (lees lam)... Alles is even giftig of gevaarlijk en dan lost het lichaam dat weer op, je krijgt wellicht resistentie tegen dat spul of het lichaam leert ermee te leven... Rasputin moest arsenicum eten om gezond te blijven, omdat hij zo getraind was in het eten van arsenicum... Dat zou ook wel eens bij die vrouwen kunnen zijn die botox-afhankelijk geworden zijn... Dodelijk zal het niet zijn, maar er is een spreekwoord dat hier naadloos bij aansluit, Wie mooi wil zijn moet pijn lijden... Sommigen nemen dat maar al te graag en maar al te letterlijk...

Botox beperkt de werking van de gelaatsspieren en dat schijnt belemmerend te zijn voor de verwerking van emoties. Dat lijkt me dus best gevaarlijk op den duur.

nee, het zijn de mensen die botox behandelingen ondergaan die gevaarlijk zijn!

Neen. Botox wordt sinds 1979 gebruikt en wordt wereldwijd toegepast in verschillende medische disciplines o.a. : Oogheelkunde : strabisme, blepharospasme Neurologie : spastische aandoeningen( o.a. ook bij kinderen) Urinaire incontinentie Migraine Overmatig zweten t.h.v. de oksels

Bronnen:
http://botox.nutriest.be/botoxfaq.htm

Ligt aan de dosis. De gebruikelijke dosis is ongevaarlijk, dat neemt niet weg dat Botox een van de meest giftige stoffen is, bij injectie in het bloed.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100