Wat betekent de V in deze armband?

Hij is van zilver met goud en waarschijnlijk briljant.
Maar wat betekent de V ik kom er niet achter.
Misschien jullie?
BVD Minke

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
1.3K
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Bovenste foto boven het zilver merk.

Het beste antwoord

Wat ik begrijp is het de letter van het jaar waarin het sierraad gekeurd is door een keurmeester.
http://www.keurtekens.nl/jaarletters.php
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jaarletter

Toegevoegd na 53 seconden:
Jouw armband is denk ik gekeurd in 1930. De V die er in staat ziet eruit als de V van 1930.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor de reacties
wist wel dat hij oud was maar uit 1930 joh is nu nog steeds modern zeg maar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou mooi zijn als ik weet wie dit gemaakt heeft maar ja denk niet dat dit te achterhalen is.
Ben al blij met je antwoord.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik weet niet of er nog meer merktekens in staan. Want daarmee kan je soms de smit achterhalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee kan niets vinden.
Heeft dit trouwens waarde denk je?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij is erg zwaar 64 gram daarom draag ik hem bijna nooit.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Helaas ik ben geen sieraden kenner. Dus daar heb ik geen verstand van. Dat van dat merkteken heb ik ook maar gevonden door te gaan zoeken. Dat zou je echt bij een juwelier of antiquair moeten zijn vrees ik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ga ik zeker doen.
Bedankt voor de reacties en antwoord dikke plus!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor je antwoord je hoort nog als ik bij de juwelier ben geweest.
Mvg Minke

Andere antwoorden (1)

Dat is een teken van de fabrikant. Het is geen officieel keur of verantwoordelijkheidsteken. Waarschijnlijk heeft de maker het als eigen kenmerk in geslagen.