Waar haal ik een goedkope blazer voor jongeren?

Beste lezer,

Ik zie vaak vooral mannen met een blazer rondlopen.
En sinds kort ook vooral jongere meiden.
Maar kunnen jongere jongens er ook eentje dragen zonder dat ze voor schut lopen?

Ik zie namelijk vaak vooral mannen een blazer dragen.
En dan met een spijkerbroek gecombineerd.

Dan nog een vraag, is een overhemd eronder wel zo netjes of niet noodzakelijk als je het toch maar als een soort vest gebruikt?

En sportschoenen eronder of zo'n nette schoen?

Dit allemaal omdat ik wel is wat anders wil proberen. En zo'n half formele kledingstijl lijkt mij wel wat om te proberen.

En als laatste waar ik er een kan kopen voor een goedkope prijs.

Bij voorbaat dank

Met vriendelijke groet,

Pavalion

Toegevoegd na 38 minuten:
En hoe weet ik of een blazer goed staat?
Sorry, mijn kennis op het gebied van dat soort dingen is -1

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Er zijn veel tweedehands kledingwinkels waar je prima terecht kan. Ik weet niet waar je woont, maar in den Haag hebben ze bij de Engelse kerk een modeverkoop van tweedehands kleding, en super mooi voor een prik. Misschien ook gewoon op de markt. Als je op de markt iets koopt en het niet nieuw is, wel laten stomen anders heb je zo bed/wandluis in je huis
Natuurlijk kun je als jonge jongen een blazer dragen, waarom niet? Er moet wel iets onder, t-shirt kan ook heel goed of een overhemd ( geen das, bovenste knoop open).
Schoenen naar smaak maar niet afgetrapt en als je leren schoenen zou dragen, kies dan altijd zwart (Bristol), ben je altijd gekleed, en dan NOOIT witte sokken, die draagt een modebewuste man niet behalve als hij tennist of zo. Zie je er altijd perfect uit.
Leuke vraag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij C&A zijn ze goedkoop, leuk te combineren met T-shirt, spijkerbroek en sportschoenen.

Toegevoegd na 35 minuten:
Je kunt iemand meenemen die er verstand van heeft, let erop dat vooral de schouders goed op hun plek zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, alles wat u op heeft genoemd kan gewoon. Kijk maar naar bijgevoegde foto. Het is natuurlijk wel net hoe je het draagt natuurlijk.

Mijn zoon van 11 draag het ook: hij draagt dan gewoon een jeans, en gympen en een leuk shirt en die blazer en het is helemaal top hoe hij eruit ziet!

Toegevoegd na 3 minuten:
op beslist.nl kan je een heel mooi overzicht vinden van jongens blazers. Ze worden ook wel colberts genoemd.