kunnen alle ringen op maat worden gemaakt?

Hallo allemaal, de vraag zegt het al. Mijn vriendin houd van ringen en ik moet weer eens een cadeau uitzoeken voor een gelegenheid. Nu heb ik een ring gevonden die ik mooi vind, maar het probleem is dat mijn vriendin de maat 16,5 (52mm) heeft. Deze maat is nooit ergens te vinden zelfs niet online, dus mij vraag luidt: Kan elke ring die ik koop een maatje meer of minder worden gemaakt. dik, dun, staal, enz.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo moeilijk is maat 16,5 niet te vinden hoor,er zijn er genoeg van zoals hier: http://www.lucardi.nl/horloges-sieraden/byoux/ringen/materiaal-jewelry/?tn_fk_geslacht=Dames&tn_fk_materiaal=palladium%7Czilver%7Cbrons%7Cgoud%7Cstaal%7Cdiamant%7Cbyoux&tn_p=2

Het beste antwoord

Nee, niet van alle ringen kan de maat worden veranderd. "Normale" ringen zoals traditinele trouwringen kunnen op maat worden gemaakt, en ringen met een niet al te brede band, maar bijv. ringen met een brede platte band kunnen vaak niet veranderd worden, en ringen met rondom stenen ("Eternity" stijl) zoals diamanten kunnen niet veranderd worden.

Dus daar moet je de goeie maat van vinden, en soms kunnen winkels bepaalde ringen in een andere maat bestellen.

De ring waarvan je de foto heb geplaatst is absoluut prachtig. Maar ik zou heel verbaasd zijn als die vermaakt kan worden maar nogmaals, winkels kunnen soms en ring in een andere maat bestellen.

Hieronder kun je ringen zien met banden die niet vermaakt kunnen worden. Van de twee zilveren ringen (heb ik zelf gekocht, en ik was blij dat ze in mijn maat waren) kun je zien hoe breed de band is.

De derde ring met de diamanten (heb ik niet gekocht :D) is een voorbeeld waarvan je kunt zien dat er geen mogelijkheid is om er een stukje in te zeten of eruit te halen.

Sukses met het vinden van een ring die past!

Toegevoegd na 4 minuten:
Weet je misschien ook of er een andere 'maat' is voor de 52mm, 16,5, die jij noemt? Ik ben niet bekent met die manier van ringen meten, hier gaat het met de doorsnee en loopt van ongeveer 5,5 totaan wel 12,5.

Als je zou weten hoe 16,5 vertaald kan worden naar dit andere maatsysteem heb je misschien meer geluk on line.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel voor de informatie! Helaas is bestellen uitgesloten, ik ben een man en natuurlijk doen wij alles op het laatsten moment haha. Ik heb hem zo snel mogelijk nodig, helaas is dit wel de enigste ring die ik zo`n beetje mooi vind... De maat waar u het over heeft staan hier mooi bij misschien makkelijk voor anderen. Link:
http://www.timeforwatching.com/je-ringmaat-berekenen/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is een hele helpvolle manier om maten om te zetten, dank je wel daarvoor. Sukses met het vinden van een cadeau!