Hoe heet dit kledingstuk? En waar kun je dit nog kopen?

Ik heb hier een foto van mijn familie uit omstreeks 1900, waarop iemand staat met een bepaald kledingstuk, deze bevindt zich in de rode ovaal. Maar hoe heet dit kledingstuk? Iemand enig idee? En weet iemand waar je dit kunt kopen nog, zo mogelijk in een iets modernere vorm?

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier is een link https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/v/t1.0-9/10313816_566984513417965_4201763515055233110_n.jpg?oh=699664c7819db2cdd7ad93d093eb6bdb&oe=53CB27D7

Toegevoegd na 4 minuten:
Het gaat om dat kledingstuk met die knopen erop...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (1)

Dat is gewoon een gilet. Veel mensen dragen dat nog steeds onder hun pak, vooral op extra feestelijke aangelegenheden als bruiloften dragen mensen een dergelijk driedelig pak (jas, broek, gilet)
Het kettinkje dat je ziet is van een zakhorloge.

Toegevoegd na 4 minuten:
Om nog iets gedetailleerder te zijn, als je ook de dubbele rij knopen erop wilt hebben is het een 'double breasted gilet'. Met een enkele rij knopen is het een 'single breasted gilet'.

Je kunt deze gilets gewoon kopen bij een zaak waar je pakken kan kopen. Het is er in allerlei prijsvarianten, afhankelijk van de stofkwaliteit die je wilt en de uniekheid die je wilt: je kunt het bestellen bij een maatpak of gewoon een pakkenzaak inlopen en er daar naar vragen.

In de bronvermelding twee zaken, de ene van 'suitsupply' waar ze gewoon pakken verkopen (mocht je een redelijk standaard maat hebben is dit vrij geschikt) de tweede van 'de oost', dat is een maatpakkenzaak (behoorlijk wat duurder vaak dan een standaardpak, maar de kwaliteit is er ook naar).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
aanvulling: de meeste gilets die ik ken, hebben een mooie nette voorkant, en de achterkant is van voeringstof gemaakt.