Hoe bezorg je jezelf op een natuurlijke manier, met natuurlijke producten dus, een goede of lekkere lichaamsgeur?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je precies met natuurlijke producten? Valt cosmetica van natuurwinkels daar ook onder, of bedoel je echt alleen puur water en planten enzo?

Het beste antwoord

Kijk maar eens op de site van Lush. Dat kan nog wel eens echt wat voor jou zijn. Ik ga niet helemaal beschrijven wat ze doen en maken, dat kun je zelf ook lezen. Maar ik ben er aan verslaafd :) Ik heb shampoo, cremespoeling, lippenbalsum, gezichtsmasker, reinigingsproducten, zeep, en nog veel meer van Lush en dat bevalt erg goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik zou langs een natuurwinkel gaan als ik jouw was. Daar hebben ze allerlei natuurlijke kwaliteits producten, ook op het gebied van uiterlijke verzorging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan je eigen producten maken. Heel leuk en interessant. Je weet wat erin zit en je kan de geur aanpassen naar believen. Kijk eens in de bron, daar staat een volledige beschrijving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door gezond te eten.

Als je een productlijn bedoeld dan heb je meerdere opties. Zo heb je bijv. de producten van Weleda of Dr. Hauschka. Natuurvoedingswinkels hebben deze producten wel, je kunt ze ook bij een webwinkel bestellen en anders google je even voor een verkooppunt.

Toegevoegd na 3 minuten:
En i.d.d. je kan ook zelf met natuurlijke producten verzorgingsproducten maken. Er zijn tal aan boeken te koop die hier uitleg in geven en recepten bevatten. Je kan ook googelen op recepten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
plusje voor weleda :)
Als je goed in je vel zit en geen angsten of trauma´s kent is je lichaamsgeur het minst doordringend...

Angst maakt dat je meer stinkt en pijn al helemaal... Dat is heel makkelijk te controleren zelf...

Verder is het eten van ui en knoflook af te raden, want dat geeft ook een geur af die niet als lekker gekenschetst wordt...

Als je bodylotion gebruikt die natuurlijk is, dan is dat een hele goede manier om je huid én te verzorgen én goed te laten ruiken... De simpelste Nivea lotion voldoet dan al...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De makkelijkste manier is door jezelf schoon te houden (zonder dagelijks te douchen, want dan produceer je veel meer afscheidingsproducten in een wanhopige poging van je huid zijn beschermlaag intact te houden) met parfumvrije en zeepvrije waslotion.
Dan ruik je gewoon niks, en van heel dichtbij (neus tegen vel) ruik je huid (wat een prima geur is).

Wil je per se naar iets kunstmatigs ruiken, bloemetjes ofzo, dan kun je een flesje etherische olie kopen en een zakje met bijvoorbeeld (schone) kattenbakkorrels in je kledingkast hangen waar je af en toe een paar druppeltjes van die olie opdoet. Je kleding gaat er dan helemaal naar ruiken (op een gegeven moment was je het er ook niet meer uit), maar je hoeft niks op te smeren. Wel trekt de geur na verloop van tijd ook een beetje in je huid. Het moet dus echt wel een HEEL lekkere, liefst wat neutrale geur zijn die goed bij je past.

Op het moment dat je het ZELF ruikt overigens, is het vermoedelijk te veel en verspreid je geen lekkere geur meer maar een walm, die allesbehalve lekker is. Heel erg met mate gebruiken dus; geen hele flessen.

Ik heb een vreselijke parfumallergie waardoor ik niet eens normale afwasmiddel en schoonmaakdoekjes enzo kan gebruiken, en als ik dagelijks douche zit ik van top tot teen onder de eczeem en rode vlekken en kun je mijn huid er zo afstropen, dus ik doe het al jaren zo, en dat bevalt prima. Ik gebruik wel een goede, parfumvrije, hypo-allergene anti-transpirant. Niet natuurlijk wellicht, maar wel belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een goed idee, dat van die kattebakkorrels met geurende olie. Ga ik doen. Plus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"(schone) kattenbakkorrels" Slim dat je 'schone' er even bij vermeld :-p +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, anders krijg je zo'n apart geurtje. Wel heel natuurlijk, dat wel.....
Door bijvoorbeeld lavendel te gebruiken. Het komt dan wel niet van binnenuit, maar het ruikt wel lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige katten rollen over gebruikte theezakjes en sommige honden over dode vissen; het is maar waar je voorkeur naar uit gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat in ieder geval niet goed is, is om synthetische kleding te dragen. Je kleding moet wel kunnen luchten.
Ik had een collega die altijd naar zweet rook omdat ze van die strakke polyester t-shirtjes droeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bodyshop! Heeft natuurlijke geuren op natuurlijke basis!