wanneer is iets in, of uit de mode?

ik had het er laatst over met mijn buurmeisje,
is er iemand die bepaalt wanneer iets in is, of is dit iets individueels.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.8K

Antwoorden (6)

eigenlijk is altijd alles wel in de mode
als er bv een vip of pop zanger(es) iets draagt wat hip lijkt draagt iedereen t
dat is ook met kapsels zo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is afhankelijk van waar je woont.
Wat in een land of plaats al uit de mode is kan ergens anders nog heel hip zijn. Verschil stad of dorp.
En je bepaalt het volgens mij helemaal zelf, ik kan me hip voelen in een lekker kledingstuk terwijl een ander denkt "waar en uit welke eeuw komt dat vandaan"?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mode is wat in bepaalde periode aantrekkelijk is, uitgedrukt in onder andere kleding, kapsels en lifestyle. De mode verandert vaak per seizoen. Kijk naar kleding: het ene seizoen moeten alle broeken op heuphoogte gedragen worden en zeer strak om de benen. Het opvolgende seizoen kan dat écht niet meer: de broeken mogen zo hoog mogelijk worden opgetrokken met zeer wijd uitlopende pijpen. Er zijn mannen en vrouwen die hier totaal geen probleem mee hebben, omdat ze naar eigen zeggen de mode niet volgen en dragen wat ze zelf leuk vinden. Toch kan dit kan bij menig vrouw (en man) stress veroorzaken, want kleding die vandaag helemaal hip is, kan je de volgende dag echt niet meer mee gezien worden.

Maar wie bepaalt nou eigenlijk welke kleding in de mode is? En vanaf wanneer is iets mode en wanneer stopt deze trend weer? Dit zijn meestal de belangrijkste mode ontwerpers in de fashionhoofdsteden van deze wereld: Parijs, Milaan, Los Angeles en New York. Wat zij laten zien op de catwalk is vaak een impressie van wat wij het seizoen daarna zien hangen in de grote winkelketens. En wanneer deze trend gevolgd word door trendzetters is er een grote groep die volgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrijwel iedereen is een trendvolger en koopt gewoon wat er dan in de winkel hangt / wat er in de mode is. Wat er in de winkel hangt bepalen de 'trendwatchers'. Dat zijn duurbetaalde mensen die aldoor op zoek zijn naar de nieuwe leuke dingen. Daarvoor kijken ze naar de originals, die hun eigen gang gaan en vooral niet de mode volgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mode wordt bepaald door mode ontwerpers en in veel bladen zie je voor elk seizoen wat de mode zou zijn. Maar volgens mij word de mode bepaald door onszelf en wat wij dragen. Ook door wat er in de winkels word aangeboden natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ontwerpers bepalen de mode een merendeels, maar spelen een beetje in op wat er op dat moment bij de mens speelt ook... Deze decennia staan in het teken van wat de mode uit de vorige eeuw was... pas de 70's gehad nu midden in de 80's, met een eigen draai eraan gegeven...
naar gelang de hoeveelheid er verkochjt wordt en de populariteit rondom, wordt bepaald hoelang men erop inspeelt... Aan de hand daarvan maakt men ook de aanpassingen...

Maarre, ik draag wel wat ik fijn vind hoor ^^ Doe ik ween stuk langer met kleren... anders zou ik elk jaar een hele nieuwe garderobe moeten kopen om het een ander naar de zin te maken... beetje zonde...