Hoe maak ik van een mannen-T-shirt een vrouwen-T-shirt?

Voor mijn werk draag ik bedrijfskleding. Aangezien ik de enige vrouw in het bedrijf ben, is een mannen-T-shirt vast onderdeel van mijn werkoutfit. Deze valt te ruim als een zak om mij heen en ik wil er graag een betere, lees vrouwelijkere, pasvorm van maken.

Ideeën voor de bedrijfstrui (wanneer dit afwijkt van het T-shirt) zijn óók welkom. Het gaat om een simpele trui met fleece-achtige binnenkant en manchetten aan de mouwen en een band aan de onderkant.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
4.3K

Antwoorden (1)

Je kunt je T-shirt tailleren: de taille versmallen door het aan de zijkanten wat in te nemen. Je houdt dan wel aan de binnenkant een bredere naad over, maar het shirt zal mooier passen. Voor de trui geldt hetzelfde.

Persoonlijk vind ik de halsboord van mannenshirts bijna altijd te strak, maar ik denk niet dat je daar veel aan kunt doen. Als je de boord er af knipt, houd je een heel voddig shirt over.

Het bedrukken van T shirts en sweaters is trouwens helemaal niet zo duur, vraag anders aan je baas of hij er een paar bij wil laten drukken in damesmodel.