Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het beste trainings programma voor grote spieren?

Voor een knul van 16 jaar oud xD En is het waar dat je áltijd één dag moet rusten na een dag trainen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
737

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Een "knul" van 16 jaar oud hoort nog geen grote spieren te hebben omdat zijn botten nog in aanbouw zijn en nog veel lijmstof bevatten. Grote spieren trekken dus zijn botten krom, niet het gewenste effect neem ik aan.

Iemand van 16 heeft er meer baat bij om zijn uithoudingsvermogen nu te trainen dmv hardlopen, fietsen of nog beter te gaan zwemmen. Daar krijgt hij een atletischer lichaam van dan alleen maar grote spieren.
Wanneer hij dan de leeftijd van 19/20 heeft behaald kan hij krachttraining gaan doen voor opgepompte spieren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok, bedankt voor die wetenschap, maar een beetje training kan geen kwaad toch? Ik ben trouwens ook vooral bezig met mijn loopvormogen te verbeteren, voetbal 3 x in de week en loop daarnaast nog mijn rondjes hard.
Vanaf 16 jaar kun je best aan krachttraining beginnen, maar het beste door gebruik te maken van het eigen lichaamsgewicht. Opdrukken is daar een voorbeeld van, zo zijn er talloze oefeningen meer.
Als je bent uitgegroeid kun je met gewichten gaan trainen.
Je spieren worden groter door te trainen in de juiste frequentie/gewicht-verhouding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier een paar sites met veel info over trainingsschema's en al het andere wat goed voor je is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding