Het eerste bloed van ongesteld

Hee ik ben nu net terug van de wc:
Er zat bloed aan het papier en een beetje slijm achtig
Wat moet ik nu doen?
Hoe vertel ik het me moeder?
Ik ben een beetje bang

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
Kimath
12 jaar geleden
Vorige week vroeg je nog wanneer je ongesteld zou worden, het is dus nu zover :)
Niks om bang voor te zijn, je moeder is er voor je te helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook best eng, maar het is ook goed nieuws. De eerste keer ongesteld worden is een grote stap. Gefeliciteerd! En vooral je moeder gewoon vertellen hoor, dit wil ze gegarandeerd graag weten! :)

Antwoorden (7)

wees niet bang om het je moeder te vertellen ! elk meisje wordt een keer ongesteld & je moeder zal vast en zeker heel begripvol reageren. wat betreft het slijm, dit kan witvloed zijn. maak je niet druk ! Je moeder kan je juist helpen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent waarschijnlijk voor de eerste keer ongesteld geworden. Dit is helemaal niet eng om aan je moeder te vertellen. Zij kan je misschien helpen door advies te geven. Je moet nu maandverband of tampons gebruiken want anders komt het bloed in je onderbroek. Misschien heeft je moeder thuis iets liggen. Wees niet bang om het aan je moeder te vertellen, zij is tenslotte zelf ook ongesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent voor de eerste keer ongesteld geworden! Heel gezond, dus niks aan de hand. Je kan het gewoon tegen je moeder vertellen. Dan zal ze je vast uitleg kunnen geven over wat je verder moet doen.. Tampons en maandverband. Maarr .. Dit betekend niet dat je nu bv nog ongesteld bent even en dat je dan volgende maand weer ongesteld bent, dit kan even duren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niks om je voor te schamen of bang voor te zijn inderdaad.
maar wel iets om aan je moeder te vertellen, zij kan je helpen met wel maandverband en welke tampons je moet gebruiken.
als je tampons wil gebruiken zou ik in jou geval nog even tampons met inbrenghuls gebruiken, die zijn makkelijk en is in het begin zeker fijner.
en mijn moeder bakte een chocoladetaart voor me :)
misschien wil jouw moeder dat ook doen? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kreeg toen een cadeautje van mijn moeder en één van mijn oma, inderdaad gaaf. :)
Mijn dochter kwam het mij (haar stiefvader) trots vertellen.
Dus niets om je zorgen over te maken hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon tegen je moeder zeggen: 'Mam, er zat bloed aan het papier, ik denk dat ik ongesteld geworden ben'.
Is heel gewoon hoor, ook al voelt het in het begin een beetje ongemakkelijk.
Gefeliciteerd, je bent nu een vrouw, ook al ben je nog jong ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je het niet aan je moeder durven te vertellen? Zij is ook een vrouw, is ook ongesteld en gebruikt ook maandverband en tampons. Je moeder reageert waarschijnlijk heel relaxed omdat ze het zelf ook heeft meegemaakt. Je hoeft je geen zorgen te maken!