Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op welk moment van de dag kan ik me het beste met bodylotion insmeren?

's Ochtends na het douchen omdat de huid dan veel vocht heeft verloren door het warme water en de zeep en wel wat voeding kan gebruiken
of
net voor het slapen gaan omdat 's nachts je huid hersteld en juist dan de lotion kan gebruiken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Mode
6.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het enige dat bodylotion doet is een vettig laagje op je huid aanbrengen, dat alleen in de bovenste laag van de huid trekt. Deze bovenste laag bestaat uit dode huidcellen. Voeden doet de lotion dus niet. Wel beschermen tegen uitdroging. Ik zou dus de lotion 's ochtends aanbrengen, zodat je huid beschermd is tegen uitdrogende invloeden zoals bijv. centrale verwarming, wind etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Zelf smeer ik me vooral in gelijk na het douchen of badderen omdat m'n huid dan vaak behoorlijk uitgedroogd is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou het niet zo weten maar mijn vrouw doet het altijd na het douchen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan het ook 's ochtends en 's avonds doen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kan, maar zo droog is mijn huid nou ook weer niet ;) vroeg me alleen af welk moment het gunstige was, dus niet hoe vaak.
3 keer per dag geeft het allerbeste resultaat. Dan hou je je huid soepel en zacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik doe het 's ochtends dan zijn benen niet zo droog. En na het douchen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
S'avonds is het allerbeste, omdat je over het algemeen snachts niet aan je gezicht zit, dus het kan goed intrekken. Natuurlijk is het ook goed om het in de ochtend te doen, allebei is het beste. Maar als je moet kiezen, zou ik s avonds doen. Ook met een lekker gevoel naar bed gaan dan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het gaat over BODY lotion dus niet over gezichtscreme, dat doe ik 'gewoon' 's ochtends en 's avonds..
Het liefst natuurlijk vóórdat je huid te droog wordt, want voorkomen is beter dan genezen. Maar bij bijvoorbeeld een douche is het bij sommige mensen niet te voorkomen, dan dus meteen erna.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding