Bestaat er een site waar je kan kijken waar je kleding vandaan komt?

Ik wil graag eerlijke kleding kopen, of in elk geval zo eerlijk mogelijk.
Is er een site waar je kan kijken welke winkels eerlijke kleding verkopen? Bestaat er ook een 'zwarte lijst' van winkels die het niet goed doen?

Ik vond wel meer vragen hier over op Goeie Vraag, maar die gaven geen duidelijk antwoord en bovendien waren de vragen die ik vond al behoorlijk gedateerd dus het kan natuurlijk dat er de afgelopen twee jaar meer informatie is vrijgegeven hierover dan toen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier kun je zien op welke keurmerken je moet letten:
http://www.milieucentraal.nl/themas/artikelen-kopen-en-gebruiken/kleding/eerlijke-kleding
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier een paar bedrijven die op de zwarte lijst staan: Coolcat, Wibra, Hugo Boss, Prénatal, Miss Etam, V&D, Steps, M&S Mode, Mexx en H&M.
Hieronder een link van België, maar hier staan ook veel bedrijven bij die winkels in Nederland hebben; http://www.kritischemassa.nl/bedrijven/118-bedrijven-algemeen/725-kledingbedrijven-en-arbeidsrechten.html Er is nog een site die een vollediger lijst heeft, die zoek ik nog even op voor je :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alvast bedankt allemaal! :D

Antwoorden (1)

Op het etiket van de kleding staat altijd waar het weg komt.