Glitterjurk geeft af, helpt haarspray?

Ik heb een hele gave glitterjurk gekocht voor kerst en oud en nieuw, maar helaas geeftde stof glitters af. Helpt het om het met haarlak in te sprayen? Iemand daar ervaring mee..? Of zijn er ng andere middeltjes?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
27K

Antwoorden (2)

De stof geeft overtollige glitters af.

Hang de jurk in de wind.
Of hang hem in de douche en poets er zoveel mogelijk glitters van af.
[ Niet met een harde borstel natuurlijk]

Kijk wat er gebeurt als je over een onzichtbaar stukje wrijft. Er zullen veel
glitters loslaten, maar blijven er nog genoeg over?

Haarspray heeft geen zin. Dat plakt wel, maar dan loop je met een plakkende
jurk........
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is normaal dat er van een glitterkledingstuk, glitters loslaten. +
Je moet je jurk ergens ophangen (het liefst buiten, er vallen glitters af) en laat het even hangen. Schud er een beetje mee en kijk of er minder glitters afvallen.

Als dit niet werkt, kan je je jurk misschien wassen. Kijk op het label of hij in de wasmachine mag en op welke temperatuur.
Als hij niet in de wasmachine mag of je bent bang dat er zo te veel glitters af komen, kan je hem met de hand wassen. Gewoon in een teiltje met warm water en wat wasmiddel (er zijn speciale voor handwasjes) doen.
Probeer van te voren met was water en zeep op een onopvallend plekje of er niet te veel glitters afkomen of er een kale plek ontstaat.

Je zou als dit allemaal niet heeft geholpen de jurk kunnen insprayen met haarlak, maar dit is net aan te raden. Het kan plakkerig en raar worden.

Je kunt ook naar de winkel gaan waar je hem hebt gekocht (dit heeft minder zin bij grote winkelketens als h&m en primark) en vragen wat je er mee kunt doen.