Wat te doen aan een slechte adem?

Mijn neefje van 5 heeft een ontzettende slechte adem.Ik weet,zoiets kan komen door zijn amandellen of maag,maar hij heeft geen maag of keelproblemen.Hij poetst zeker 5x per dag zijn tanden en vreet kaugums bij de vleet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb soms het zelfde probleem, maar ik draag een beugel dus het kan daarvan komen (zijn ook 2 kiezen getrokken). mijn tandarts raadde dat spul aan wat je na het tandenpoetsen nog even moet nemen. ik weet niet of het werkt, want mijn ouders vinden het te duur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Youris,dit doet me pijn om te lezen.Ik weet niet hoeveel dat spul kost,of hoe je ouders hun financien zijn,maar ik vind dat elke ouder alles moet doen om hun kind zijn problemen op te lossen.Ik merk aan mijn neefje dat hij het daarom moeilijk heeft om vriendjes te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5x per dag je tandenpoetsen is niet goed!

Het beste antwoord

Daar kunnen echt duizend en 1 redenen voor zijn.
Zoals bijvoorbeeld een vorm van suikerziekte. Maar het kan ook veel onschuldigere redenen hebben.

Belangrijk voor de diagnose is de soort geur die je ruikt.

Misschien helpt deze link je verder

http://www.medicinfo.nl/%7B9d93eae6-df8b-44cf-a415-34ae5123ef38%7D

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het kan inderdaad door vergrote amandelen komen. Omdat bacteriën dan veel ruimte hebben om zich te nestelen. Wanneer tanden poetsen alleen niet helpt kan ook het poetsen van de tong een optie zijn om te proberen. Gezond eten, voldoende drinken en zorgen voor zo min mogelijk bacterie groei in de mond en keel holte. Wanneer dit niet helpt zou ik het de tandarts een keer vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tong schrobben & listerine gebruiken zou misschien wel helpen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
naar de huisarts gaan. Het kan ook zijn dat zijn maagklep niet goed sluit. En de andere opties hier boven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf zou ik eens langs de huisarts gaan, voor het geval dat. Maar als er echt niks aan de hand is, dan zou ik kijken naar wat voor soort eten hij eet. Sterk geurend voedsel of voedsel waarvan de geur lang blijft hangen, is misschien zoveel mogelijk te vermijden..
en anders pepermuntjes, mondspray of naar de mondhygiëniste (en/of tandarts) gaan, misschien dat die je verder kunt helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed eten en genoeg drinkenn..