wat voor soort bh is aangewezen bij een oudere vrouw die door reuma haar armen moeilijk kan bewegen (en waar vind ik die in België)?

mijn schoonmoeder heeft reuma, en heeft moeite om haar armen naar achteren te brengen en ook met ze tot op een bepaalde hoogte naar boven te bewegen.
ze draagt op dit moment kledij met knopen vooraan, dat is het enige wat ze nog zelf kan aan- en uitdoen. een bh kan ze niet meer dragen, zegt ze, omdat ze deze niet meer kan vastmaken.wat ze tegelijk erg vervelend vindt omdat dit "warmer" was plus is haar borstomvang erg groot F/G.
Graag zou ik voor haar een BH gaan kopen, maar ik vraag me af wat ik dan best neem. Iets met voorsluiting is natuurlijk essentieel. Maar dan nog moet het iets zijn dat makkelijk aan- en uit te doen is. plus ook makkelijk 'zit" want schoonmoe is geen gemakkelijke tante....als het niet perfect is of te moeilijk vliegt de bh geheid bij de hoop andere ongeschikte spullen de kast in. En begint het verhaal over "ik wil een BH maar ik kan er geen dragen" weer van vooraf aan....

Toegevoegd na 38 minuten:
bij voorkeur iets waar ze ook mee kan slapen. ze valt vaak in slaap en soms blijft ze dan slapen tot de dag nadien.
ik ben al bij lingeriezaken langs gegaan, maar daar ligt de nadruk sterk op verkoop en is het moeilijk om neutraal advies te krijgen..

11 jaar geleden
in: Mode
9K
Ritsuka
11 jaar geleden
Is er geen winkel met medische hulpmiddelen in de buurt?
liveisgreat
11 jaar geleden
ja, maar die hebben geen ondergoed
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je schoonmoeder nog een prettige bh heeft, overweeg eens om een klittenbandsluiting voor te (laten) maken en achterzijde vast te stikken.

Antwoorden (6)

Als ze nu toch geen bh draagt hoeft het ook weer geen hele strakke met beugels etc te zijn. Kies een zachte zonder beugels maar met voorsluiting. Ga gewoon eens langs een goede lingeriezaak en kijk wat ze hebben of kunnen bestellen.

Toegevoegd na 18 minuten:
Hoezo moeilijk om neutraal advies te krijgen? Als je zegt wat je wilt zullen zij iets moeten aanbieden wat daaronder valt. Zoals ik al zei, een zachte bh dus zonder beugels.

Je hebt zelfs bh's in een soort tshirtstof die je aantrekt als een hemdje maar dat zal ze niet kunnen vanwege haar armen. Gewoon duidelijk zijn dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hebben jullie ook Blokker in België?
Ze verkopen daar BH's helemaal zonder sluiting, je trekt ze aan als een t-shirt, en door de brede schouderbanden en het 'maagstuk' zitten ze supercomfortabel.
Ook bij Telsell hebben ze die, alleen zijn die veel duurder.

Ik draag ze zelf dagelijks, en merk, dat ik m'n 'mooie, sexy' bh's steeds minder aantrek....ze zitten echt heerlijk!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Oh, die van de reclames. Ondersteunen die wel genoeg, lijkt mij dat alles zo gaat bewegen tijdens het lopen.
liveisgreat
11 jaar geleden
iets over haar hoofd trekken is moeilijk, dus voor schoonmoeder misschien niet zo ideaal. maar voor mezelf ga ik wel eens een kijkje nemen bij Blokker...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka: mevr draagt nu geen bh dus dat is al heel wat maar ik gaf inderdaad juist dat antwoord niet omdat ze een voorsluiting moet vanwege haar armen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nieuwsgierig: dan heb jij vast niet zo'n grote maat.
Die dingen zijn echt niet voor cup F./G.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist momo, de grootste is een L. Op een braderie kan je ooit wel grotere kopen.
Daar heb ik ze ook van en ze zitten heel fijn maar makkelijk aantrekken is het niet. Voor deze vraag geen oplossing dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hebben we het wel over blokker, waar je dus van alles zoals huishoudelijk, pannen/tuinspullen van de folder dus, kan kopen? verkoopt blokker bh's ?
Ritsuka
11 jaar geleden
Ja, Blokker heeft ook vaak de Tell Sell achtige producten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja @Jodokus, tussen de pannensponsjes en theezakhouders liggen gewoon bh's............
Ik begrijp het probleem van je schoonmoeder heel goed want ik ben ook al tijden op zoek naar een bh met voorsluiting die lekker zit en waar de bandjes niet van afzakken en die niet knelt..............etc.

Ik heb o.a. deze gekocht bij TempsL.
http://www.tempsl.nl/nl/kleding-accessoires/lingerie/comfortbeha-zwart-borstomtrek-maat-90/3567021.html

Maar: WEL heb ik zelf de schouderbanden een eind ingekort, want die waren niet verstelbaar.
En de ritssluiting voor zit wel prettig, maar staat niet mooi onder een wat strakker shirt.
En TempsL vraagt verzendkosten, ook bij terug sturen.

Triumph heeft ook iets wat er wel goed uit ziet.
Te koop bij Otto.
http://www.ondermodeshoppen.nl/bh-met-voorsluiting-triumph-claudette.html?utm_source=beslistslimmershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist

Bij een dergelijke winkel, als Otto of Wehkamp kun je gewoon een heel stel bh's in soorten en maten bestellen en dan terugsturen wat niet goed is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
bedankt voor je antwoord.
ik begrijp de maten bij tempsl niet zo goed, er staat nergens een cupmaat bij. of begrijp ik het gewoon niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een idee? Hoewel de cupmaat net niet groot genoeg is..? Maar misschien een een mailtje aan wagen wie in België dit soort bh's verkoopt?
http://www.kiesdejuistesportbh.nl/sportbh-s/beha-s-na-borstoperatie/overzicht-medische-beha-s.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ze schijnen daar bij TempsL niet aan cupmaten te doen.
Maar die borstomtrek is een goede indicatie en loopt tot 110 cm.
is het niet mogelijk voor je schoonmoeder om de bh aan de voorkant vast te maken en vervolgens 'naar achteren te draaien' en dán pas de armen er door te doen ?

een tweede mogelijkheid is een soort van "sport-bh" die van, dacht ik, stretch katoen gemaakt is als een kort t-shirt met brede bandjes en, dat is wel belangrijk, geen knopen/ haakjes of wat dan ook, het zit allemaal aan elkaar, maar wel stretch en zeer soepel!
dit heb ik ooit te koop gezien in de catalogus van postorderbedrijf "neckermann", gevestigd in terneuzen, nederland.

je zou ze kunnen bellen en de catalogus aanvragen, of naar het produkt vragen, het werd verkocht als bh.

neckermann:
Persoonlijk contact: 0900 0644 (€ 0,30 p/m)
Bestellen
Maandag t/m vrijdag: 8.00 - 21.00 uur
Zaterdag/zondag: 9.00 - 17.00 uur

Toegevoegd na 8 minuten:
wat je bestelt, mag je 14 dagen passen en binnen 14 dagen terugsturen wat je niet wilt houden.
je kan dus 3 maten bestellen en uitproberen, op je gemak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is al genoemd:
BH’s helemaal zonder sluiting, je trekt ze aan als een t-shirt, en door de brede schouderbanden en het ‘maagstuk’ zitten ze supercomfortabel. Maar de schoonmoeder kan dat niet: iets over het hoofd aantrekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn antwoord begint met de tip om de normale bh van voren te sluiten en daarna om te draaien, dat is een goede manier door mij zelf gebruikt bij een ontsteking in mijn schouder en geloof me: dan kan je niet bewegen! ik heb ze op tell-sell gezien, deze zijn anders, hier zit geen maagstuk aan, onderkant zit onder je oksel, maar wel over het hoofd, inderdaad.
Je schoonmoeder zou er op maat kunnen laten maken. Sommige gediplomeerde en ook sommige ongediplomeerde naaisters kunnen dat.

Verder zou je eens bij postorderbedrijven kunnen kijken. Die hebben soms ook bijzondere modellen.

En er bestaan diverse webwinkels die medische sportbeha´s verkopen. Wellicht vind je daar een geschikte beha.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn oudtante gebruikt deze met voorsluiting:
http://www.slimwear.nl/Webwinkel-Product-13189607/Grote-maat-Sport-Bh-Sportjock-D3.html