Hoe kan je steunzolen combineren met slippers?

Ik heb wat holle voeten, en daarvoor gebruik ik inlegzolen (geen officieel aangemeten steunzool). Maar hoe kan ik mijn slippers hiervan voorzien?
Of zijn er slippers die speciaal voor de wat hollere voet is gebouwd?

Toegevoegd na 46 seconden:
Het niet om teenslippers, maar zoals die in de afbeelding.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
4.2K

Antwoorden (4)

In gewone slippers zal dit niet lukken,omdat de zool daar niet uithaalbaar is en moest dit al kunnen dan zou uw steunzool er zeer waarschijnlijk toch niet in passen.
Je kan wel slippers kopen waar wel reeds een vaste steunzool in verwerkt zit zoals deze bv.:
Spenco® Polysorb® Total Support Sandalen combineren de steun en stabiliteit van de best verkopende inlegzool met het comfort en de eenvoud van een slipper. Geweldig voor in de zomer of na het sporten.
fremar
10 jaar geleden
Ik heb/had hetzelfde probleem en draag nu al jaren slippers van Geox omdat die een hoog middenvoet gedeelte heeft en ik heb nu niet de minste problemen meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je die online aangeschaft, of heb je die in een schoenenwinkel gevonden via een verkoper?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dergelijke zaken koop ik nooit online.
Zoiets moet u kunnen passen en voelen of die goed zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij welke winkel heb ze dan gevonden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In een grote schoenenzaak in Gent, maar ik ben zeker dat meerdere schoenzaken die verkopen want ik heb die ook in andere zaak gezien.
Ivana
10 jaar geleden
Kijk eens of de Goedlopenwinkel van Georg in de Mauer bij u in de buurt zit.
http://www.indermaur-beterlopenwinkel.nl
Je kunt proberen je steunzolen vast te zetten in je slipper door er aan de onderkant zelfklevend klittenband te doen, hetzelfde doe je op de bovenzijde van je slipper.
Deze tip ooit gekregen van onze podoloog, voor het dragen van open zomerschoenen, maar of het werkt bij slippers, misschien het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb altijd het nadeel met plakbare klittenband, dan de lijm altijd smeuïge loslaat bij warme temperaturen. Dat wordt dan een kliederboel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan ook aan de schoenmaker vragen of hij de zolen erop wil sticken/lijmen/anders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die kans loop je inderdaad, in mijn dochters open schoenen bleef het wel zitten, maar dan heb je nog iets steun, al is ook dat niet veel. Mocht je het toch willen proberen, de lijmresten lossen makkelijk op met babyolie of lampenolie, zonder dat ze het materiaal van je schoen of slipper aantast.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou dat laatste niet doen, althans niet als je steunzolen duur waren, want dan zijn ze niet meer bruikbaar in andere schoenen, wat bij klittenband wel het geval is, je kunt natuurlijk wel goed klittenband kopen zonder zelfklevend tape en dat met goede lijm vastlijmen, als het klittenband niet te dik is, voel je dat ook niet zitten, als je je zolen in andere schoenen gebruikt.
Er zijn ook zooltjes te koop met een zelfklevend laagje.