Spijkerbroek laten krimpen?

Heeft ieman enig idee hoe ik mijn spijkerbroek iets kan laten krimpen? Toen ik hem kocht zat ie perfect maar na een dag dragen zit ie bij mijn buik wel erg los:-(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
21.7K

Antwoorden (6)

Ik was hem meestal zoals aangegeven en doe hem dan in de droger, dan zit hij bij mij weer perfect als nieuw. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een spijkerbroek kan je niet laten krimpen. Het is wel waar dat als je je broek hebt gewassen hij dan weer wat strakker zit, maar na 1 dag dragen zit hij weer losjes. Een spijkerbroek loopt altijd ui, wat ze ook zeggen in de winkel. Zit niets anders op dan je broek elke keer als je hem gedragen hebt te wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een hoge temperatuur wassen en daarna in de droger op de heetste stand.
Broeken krimpen het meest in de lengte, en het minst in de breedte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heet in de droger moet lukken lijkt me. Als het er een is van slechte kwaliteit zal hij wel wat krimpen. Als het een goede is dan waarschijnlijk niet.
...mm...ik heb dus altijd goede spijker broeken gedragen....:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga er mee in bad zitten en laat hem op je lijf drogen.
Koop een spijkerbroek altijd iets te strak. zodat je hem met moeite dicht krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En je vetkwabben erover heen laten hangen zeker? Is dit een grap? -!
Je kunt hem bij een goede naaister een beetje laten innemen. Na het wassen zit de broek inderdaad strakker, maar niet te heet wassen, hij krimpt namelijk vooral in de lengte. Of gebruik gewoon een riem, dan zit ie sowieso lekker strak. Enne, ik zag een reactie staan, koop hem kleiner, maar dat moet je JUIST niet doen. Als je hem kleiner koopt, rekt ie alleen nog maar meer uit en is het model niet meer mooi. Gewoon eigen maat kopen dus