Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kun je die "ouderwetse" knie-appeltjes nergens meer kopen?

Die werden vroeger op kapotte broeken vastgenaaid, meestal op de knieën. En meestal waren het appeltjes.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Mode
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In de fourniturenwinkel in de nieuwe hoogstraat 31 in Amsterdam! Bloemetjes, appeltjes, sterren, emblemen enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik heb het probleem soms met spijkerbroeken,die verder nog prima zijn.Ik stik dan een "zakje"op de kapotte knie.Staat apart,en heeft nog nut ook.

Dat die knieappeltjes niet meer te koop zijn ,komt waarschijnlijk voort uit het feit,dat men haast geen kleding meer herstelt.Kapot is weggooien.

Groeten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je had ook hartjes en vierkante kniestukken. Het feit dat ze niet meer te koop zijn, heeft te maken met vraag en aanbod. Kortom er is dus geen vraag meer naar. Verstelde kleding is niet meer in, maar misschien heeft de credietcrisis tot gevolg dat er weer massaal versteld gaat worden, komt er in ieder geval voor jou nog iets positiefs uit voort.

Je kunt ook zelf kniestukken maken. Stuk stof op strijkvlieseline strijken (dan rafelt het niet meer en is steviger) en op het gat naaien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op de markt toch?
Daar haalde mijn mama ze vroeger vandaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In ouderwetse fournituren winkels zijn ze nog altijd te koop, in alle soorten en maten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
:-)
Ik weet niet waarom de knie-appeltjes er niet meer zijn, maar volgensmij zou het ook moeten kunnen met een ander lapje stof met leuk figuurtje erop (bv. bloemetje).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat tegenwoordig we de broek dan maar weggooien of aan de Humana bak schenken.
We zijn niet meer zo zuinig op kleren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding