Met welke lijm maak je de zijkant van de schoen vast ?

De zijkant van het buig gedeelte zit los, naast de grote teen.

Ook het stukje zool bij de hak zit los, ongeveer 2 centimeter.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
14K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt het proberen, maar de praktijk wijst vaak uit dat een bezoek aan de schoenmaker wijzer was geweest. Voor aanschaf van de lijm, kun je ze vaak ook al laten lappen. Mocht je het zelf proberen, succes!
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik zou ook even naar de schoenmaker gaan (niet die in Deventer op de hoek tegenover de HEMA in de stad) die kan niet lijmen.

Antwoorden (2)

Ik lijmde wel eens schoenen met secondenlijm. Gaat prima hoor! Alleen niet meteen op lopen en evt. de gelijmde plek even goed op elkaar drukken met een wasknijper ofzo. Of iets zwaars erop zetten.

Secondenlijm is in de bouwmarkt te koop maar blokker, hema hebben het ook. En volgens mij de Zeeman ook. Supermarkten zouden het ook nog weleens kunnen hebben op de huishoudelijke afdeling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt! Waar mee moet ik het stukje zool mee schoonmaken, eventueel ontvetten zo dat het lijm goed hecht ? Het zijn namelijk oude werkschoenen sneakers van red brick
het zou zonde zijn om ze weg te gooien als ik ze nog kan repareren.
voor prive gebruik. Alleen binnen kant van de hak is een stukje stof uit door slijtage maar met dikke sokken merk je het niet, ik weet niet hoe je dat maak .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de schoenen van leer zijn zijn er een aantal opties; Leren schoenen schoonmaken in donker leer kun je doen met de binnenkant van de schil van een banaan de beste oplossing. Verwijder een ledervlek op vet leder met een spons en zeepwater. Gebruik een zachte borstel om schoenen van het type nubuck af te vegen. Vetvlekken verwijder je met talk of natriumbicarbonaat om het vet te absorberen. Met koude melk en een zachte doek verdwijnen vingerafdrukken op effen leer. Leren schoenen schoonmaken hangt af van het type leer, maar ook van het type ledervlek: Om een watervlek op het leer te verwijderen, ga je met vaseline en een doek erover tot de schoen goed geïmpregneerd is, veeg de schoen daarna af met wol. Om vetvlekken weg te halen, gebruik je een natuurlijke vlekkenverwijderaar. Schimmelvlekken zullen verdwijnen met terpentine en daarna met glycerine. Meng alcohol met water om vlekken van voedingsmiddelen die suiker bevatten te wissen. als ze van stof zijn;
Vul de schoen met een oude doek, dat voorkomt lekken en de schoen blijft in vorm.
Gebruik aceton of nagellak met watten om de schoen te ontvetten en de verf beter te laten hechten.
Gebruik handschoenen en open een raam.
Schuur het licht op. Maak de schoenen met een vochtige doek schoon en laat ze drogen.
en qua de binnenkant dat zou ik een schoenmaker laten doen! haha heel verhaal maar succes!
hier kan je speciale schoenlijm kopen:
Saba Schoenlijm.
Saba Unikontakt AV
Lijmt rubber en leder. Niet geschikt voor plastics.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan ik dat bij de Karwei en Fomido halen ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+, Dit is inderdaad de beste oplossing, schoenmakers gebruiken dit ook. Ik denk niet dat ze dit bij de bouwmarkt verkopen. Wat je beter kunt doen, is met je schoen naar de schoenmaker en deze je schoen laten lijmen. Dat kost weinig, bij ons nog geen 2 euro. En dan hoef je niet een hele pot lijm te kopen.