Hoe lang is vaseline houdbaar?

Hoe lang is vaseline houdbaar? Er staat geen logo op waarop te zien is hoeveel maanden het houdbaar is, zoals bij shampoo e.d. Ik heb mijn vaselinepotje al jaren. Moet ik het vervangen vanwege bacteriën? Of kan het gewoon nog jaren mee? Ik haal er steeds wat uit met mijn vingers, vandaar mijn vraag,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
38.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, nooit geweten waar dat logo voor was eerlijk gezegd :-D
Maar was je vraag van net niet verwijderd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja mijn vraag was idd verwijderd. Ik had geen vraag gesteld in de titel, alleen in het stukje extra uitleg. Dus ik heb 'm opnieuw gesteld, maar nu wél als vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, was me niet eens opgevallen!
Zie mijn antwoord :-)

Het beste antwoord

Ik zie het antwoord al in jouw vraag: je hebt dat vaselinepotje al jaren. Sinds eind 2004 is het verplicht een houdsbaarheiddatum op cosmeticaproducten te vermelden.
Denk dat jouw blikje van voor die tijd is.

Ik heb net even bij mijn potje vaseline gekeken; 12 maanden houdbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Onderop mijn potje vaseline staat EXP 07 2007

Tijd om weg te doen denk ik zo :-s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Exp staat trouwens voor expiratiedatum, vervaldatum, datum waarop het aan vervanging toe is ;-) Maar nu moet ik bekennen dat deze vaseline dus al 4 jaar over datum is, maar z'n werk nog prima doet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha! Leuk dat je er een foto van hebt gemaakt. Het zal z'n werking idd nog wel doen. Ik stelde mijn vraag omdat ik het gebruik voor schrale plekken bij mijn neus. Ik nies en snuit de hele dag. Ben bang dat er veel bacterieen inzitten en dat ik er puistjes oid van krijg..dat lijkt er namelijk op. Morgen maar een nieuwe kopen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja als je dat vermoedt dan idd maar een nieuwe kopen. Zo duur is het niet gelukkig ;-)
Vaseline is vele jaren houdbaar. Als het niet stinkt kun je er prima accuklemmen mee invetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de site van Vaseline zelf (zie link) houdt het minimaal 2 jaar zijn kwaliteit

Ik ben zelf ook de (niet trotse geloof ik) bezitter van een potje dat al minimaal 8 jaar oud is en nog half-vol

Je snapt niet dat er nog afzet in de winkels is voor dat spul als IEDEREEN er zo lang mee doet......

Toegevoegd na 9 minuten:
O ja, nog even ter aanvulling over dat bederven. volgens mij bevat vaseline geen (vrij) water. Voor bacterie of schimmelgroei is over het algemeen water nodig (daarom zie je op droge kaakjes vrijwel nooit iets groeien zolang ze droog blijven).

Vaseline werkt zelfs waterafstotend daarom kun je het op je huid smeren bij extreme koude of als je in koud water moet zwemmen. Maar het zal moeilijk zijn iets te vinden dat zich daarin kan vermenigvuldigen (het wordt zelfs gebruikt als afdichting bij microbiologische praktijken).

En ik heb dit min of meer getest met mijn zeer oude potje dat er nog schoon uitziet en niet raar ruikt
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt het over de afzet van het product. Maar er zijn altijd mensen zoals ik... je koopt eens een potje vaseline( ik uit nood omdat ik geen labello meer had, en was ook niet te krijgen in de juiste vorm in de winkel waar ik toen was) en dan gooi je dat gewoon na een tijdje weer weg...Ik bedoel wat kost zo'n potje nou.. Tot je ineens weer wat nodig hebt dan koop je weer nieuwe..