Hoe heten de klemmetjes in sokken setjes?

Ik zoek klemmetjes om sokjes bij elkaar te houden. We willen 2 sokjes bij elkaar doen en zorgen dat die worden vastgehouden. In de winkel heb je deze ook vaak, onderaan, van die grijze buigbare klipjes (aluminium of zink)?

Wie weet hoe ze heten en/of waar ik ze kan kopen?

Toegevoegd na 4 minuten:
Op de bijgevoegde foto staan deze klemmetjes aan de onderkant. Ze houden de onderkant van de sokjes bij elkaar. Het zijn grijze klemmetjes.

Toegevoegd na 19 minuten:
Foto vergroting toegevoegd, het gaat echt alleen om de grijze klemmetjes.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
1.2K
Amadea
10 jaar geleden
Dat winkelsysteem werkt alleen doordat er garen door beide zijden van het karton én de sok heen genaaid zit. Nadat je dat hebt losgeknipt is het geen klem meer!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Amadea: Klopt, maar in dit geval zijn het klemmetjes van aluminium en geen garen. Je kunt ze gemakkelijk buigen en houden de sokken bijvoorbeeld netjes bij elkaar. Zie de foto.aan de onderkant.
Amadea
10 jaar geleden
Oh, je bedoelt de aluminium clipjes! Daar zou je ook broodzaksluiters voor kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Amadea: Sokjes zullen aan de muur komen te hangen, soort van kaart voor speciale gelegenheid. Dan is een boterhamzakjesluiter niet echt mooi lijkt me.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gast: waarom naai je er niet gewoon een draadje doorheen als je het toch gewoon op wil hangen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Pelle: Als ik niet erachter ga komen waar ik die klemmetjes kan halen, moet dat inderdaad maar. Het probleem is dat ik 100 paar aan elkaar moet knopen (boven en onderkant) aangezien het niet voor mezelf is, maar om weg te geven :-) Vandaar dat ik voor klemmetjes vraag.

Antwoorden (1)

Bedoel je de pairreto, deze kun je kopen bij pairreto.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee het gaat echt om de grijze (aluminium) klemmetjes die ze af-fabriek erom hebben gebogen. Ik heb voor de duidelijkheid een vergroting van de foto toegevoegd met een rode omlijning.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koop dan bij de Action, Zeeman of Wibra een partijtje goedkope sokken, je haalt de klemmetjes eraf en gebruikt deze. Ik verwacht dat wat (ik denk dat) jij bedoeld alleen te koop is in hele grote partijen, speciaal voor fabrikanten. Je kunt ook vragen of je in een kledingwinkel van die plastic pinnetjes erdoor mag schieten, die zitten op een rol en daar hebben ze een speciaal nietmachientje voor.