Wie kent een bodylotion met de geur patchouli er in

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Het beste antwoord

je kan een geurloze bodylotion aanschaffen en een paar druppels etherische olie van deze geur erin doen en mengen

Toegevoegd na 2 minuten:
En ik zou de etherische olie niet bij een drogist halen maar beter bij een reform zaak. dan weet je tenminste zeker dat je een natuurlijk product hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn er veel, als je onderstaande link bekijkt zie je dat veel sites dezelfde merken aanbieden, maar er zijn er dus verschillende (vaak in mengsels: patchouli-roos, patchouli-lavendel, enz).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pas op met cosmeticamerken die gaan gooien met termen als 'verrijkt met patchoulli' oid. Heel vaak zitten daar meer stoffen in die een allergie kunnen veroorzaken dan men denkt. Bovendien hoeft een cosmeticafabrikant in zijn INCI (= ingrediëntenlijst voor cosmetica) geen verantwoording af te leggen hoevèèl patchouli erin zit, en of dit een synthetisch parfum is of een etherische olie.

Wat je zou kunnen doen dat is een neutrale bodylotion kopen (of zelf maken) met zo weinig mogelijk toevoegingen. Meestal geldt: Hoe korter de INCI lijst op de verpakking, hoe beter. Daarbij zou je dan bij een goede drogist een flesje etherische patchouli olie kunnen kopen en dit bij die bodylotion voegen. Reken per 10 ml bodylotion op ongeveer 4 druppels olie, dus je kan heel lang met een flesje van 10 ml doen.

Daar komt bij dat je het bijvoorbeeld ook in een paar subtiele druppeltjes door je shampoo of douchefris zou kunnen doen als het je alleen om de geur gaat. Koop dan in elk geval een product met zo weinig mogelijk parfum.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
goeie tip! :) +
Ik ben in geen van beiden recentelijk geweest, maar zowel bij de Bodyshop als bij Crabtree&Evelyn (als ze zo heten, zoiets is het wel....) hadden ze altijd douchegel, zeep en bodylotion met de geur patchouli - je zou eens even langs moeten gaan of dat nog steeds zo is...