hoe krijg ik leren schoenen weer gelijk van kleur?

1 schoen is veel lichter van kleur dan de andere

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
8K

Antwoorden (2)

De verkleurde in het daglicht zetten, bij voorkeur in de zon. Een beetje met de plantenspuit er op, adviseerde de schoenverkoper mij.

Toegevoegd na 18 seconden:
water dus, met de plantenspuit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De schoen die nog op kleur is in de zon zetten en twee keer per dag met de plantenspuit rond om de schoen spuiten, om het vochtgehalte op peil te houden. Leer wordt lichter in de zon, dus daarom de nog goede schoen in de zon, als ze beide ongeveer dezelfde kleur hebben, dan kun je ze met schoenpoets weer in de gewenste kleur brengen. Dit gebeurd vaak met schoenen die in de etalage van de winkel hebben gestaan.