Welke schoenmaat kan ik het beste nemen?

Ik zit op een Amerikaanse website te kijken en ik moet dus ook uit Amerikaanse schoenmaten kiezen. Nu is mijn US schoenmaat 7 1/2. Moet ik dan voor 7 gaan of toch beter 8? (aangezien 7 1/2 op deze website geen optie is)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Schoenmaten zijn maten die gebruikt wordt om tot passende schoenen te komen. De gebruikte schoenmaten zijn (helaas) niet in elk land hetzelfde. Zo komt maat 46 in Nederland overeen met schoenmaat 12 in Noord-Amerika. Het vroegste systeem waarin schoenmaten werden vastgelegd dateert uit het jaar 1.305, toen koning Edward I van Engeland besloot dat de Inch gelijk moest worden getrokken met drie gerstekorrels. Eén gerstekorrel werd daarmee officieel een derde van een inch. Er wordt beweerd dat kinderschoenen toen gemeten werden in gerstekorrelmaten. Als een grote kindervoet in die tijd dertien gerstekorrels groot was (elf cm of 4,33 inch), was er een schoen nodig in maat dertien. De huidig gebruikte maten van de schoen zijn gerelateerd aan de lengte van de voet en zijn gebaseerd op het Mondopoint systeem. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de lengte-breedte verhouding van de voet. Mondopoint maten worden voor het gemak alleen weergegeven in het aantal millimeters dat de voet lang is, voor de breedte van schoenen worden maten gebruikt die hiertoe in verhouding staan. De schoenmaten van mannen zijn wereldwijd gebaseerd op vaste systemen, die soms eeuwen terug gaan. De schoenmaten van vrouwen zijn hiervan afgeleid.
Mondopoint UK EU USA USA
Women Men
306 13 48 13,5 Bronnen:
- http://www.schoenmaten.nl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
.. Ik wou alleen maar weten wat ik in mijn geval het beste kan nemen aangezien mijn exacte maat er niet tussen staat. Ik denk dat ik voor 8 ga.

Het beste antwoord

Ik denk 8, te kleine schoenen is slecht voor je voeten. Te grote ook, maar dat zou je op kunnen vangen met zooltjes of iets dergelijks (een zooltje in de hak, die ik gebruik voor hakschoenen met een harde achterkant, zorgt voor een half maatje kleiner).
Je kan ook even contact opnemen met de winkel. Als de schoenen groot uitvallen is 7 misschien toch een optie, als ze klein uitvallen is 8 misschien zonder zooltjes perfect...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt. Ik ga denk ik maar voor 8. Het zijn winterschoenen dus met een paar dikke sokken kom ik er waarschijnlijk wel!