Ik ben op zoek naar een deodorant, die :

- geen witte vlekken maakt op donkere kleding,
- geen gele vlekken maakt op witte kleding,
- geen parabenen bevat,
- geen aluminium of zilver bevat,
- overmatige transpiratie tegengaat,
- transpiratiegeur bestrijdt,
- geen (of niet te veel) parfum bevat, en
- mild is voor de huid.

Geen enkele deo die ik heb geprobeerd voldoet aan al mijn wensen.
( Ik?? Veeleisend?? ;) )

Weet iemand van jullie of zo'n deodorant überhaupt wel bestaat, of moet ik maar voor een met de meeste opties gaan?

BIJ AFSLUITEN:
Omdat ik "mijn" perfecte deo nog niet heb gevonden, kon ik geen beste antwoord kiezen.
Iedereen wel een +1 voor de moeite. Bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
2.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie is er überhaupt op het onzalige idee gekomen om parfum toe te voegen aan een anti-transpirant?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet het .... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ken veel mensen die overgestapt zijn op aluindeodorant. Allen zijn zeer tevreden. Ben zelf om allergieredenen overgestapt. Misschien ligt er bij jou ook iets lichamelijks achter en is het zinvol om je huisarts te raadplegen. In ieder geval succes met je zoektocht naar de perfecte deodorant!

Antwoorden (10)

welke ik zelf wel goed vind id dove original, voldoet niet aan al je eisen maar wel een boel.
voor sommige vrouwen is het zelf beter mannen deo te gebruiken, ivm luchtjes. vrouwendeo werkt niet lang genoeg, mijn bv heeft mannen deo en je ruikt haar nooit, ik stikt gelukig niet zo na actie dus voor mij gewoon dove :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannendeo, dat is nieuw voor mij. Misschien is dat een idee..
Aan een aantal van jouw wensen voldoen de volgende.
Deze twee vlekken bijna niet, maar laten drogen is belangrijk. Ik ben niet voldoende op de hoogte van alle criteria die jij hebt gesteld.
Deoleen heeft in elk geval een een lijn producten die in de buurt komt. Lancome (met hoedje op de O) heeft een deodorant dat heet Bocage, maar is wel geparfumeerd en duur. Je zou bij de producent meer informatie kunnen vragen. (Ze hebben een website)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lavilin Deodorant. De topper uit Amerika, blijft werken tot wel 15 dagen. Ik gebruik hem zelf ook, en is perfect aangesloten op de eisen die je stelt. Zie bron voor meer info.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens Sanex natuur protect. Werkt op basis van aluin. Een kristal die als natuurlijke deodorant werkt. Natuurlijk kan je ook gewoon zelf een aluin kristal kopen. Hierover is al eens een vraag gesteld misschien wel interessant in jouw geval
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry Anne... ik had alleen de vraag gelezen en nog geen antwoorden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Anne, bedankt, dat is degene die ik momenteel gebruik, maar die houdt de geur niet voldoende tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ deva haha geeft niet ik was je net iets voor ;-)
heb je hier iets aan : aluin...

http://www.goeievraag.nl/vraag/gebruik-aluinkristallen-deodorant.8569
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Deva, bij die antwoorden heb ik natuurlijk ook gekeken, en ik heb ook een aluinstick van de natuurwinkel geprobeerd. In het begin was ik redelijk tevreden, maar het had steeds minder effect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
da's jammer...
Volgens ons is Deoleen het best. Het maakt geen vlekken in je kleding. Bestrijdt de bacterien die verantwoordelijk zijn voor de gele vlekken in je witte kleding. Gaat overmatig transpireren tegen, bevat geen parfum en is mild voor de huid! Kijk maar op hun site: www.deoleen.nl
We hopen dat je een goede deodorant vindt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weleda heeft verscheidene deo's die voldoen aan al je eisen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moet je Heno de pravia proberen.
Mijn moeder 85 heeft een zeer dunnehuid en dit is de enige deo die zij kan velen .Bestrijd met een milde geur tot een hele dag de transpiratie geur .Ook geeft hij geen vlekken op kleding ik ben hem zelf namelijk ook gaan gebruiken(opvliegers)helpt perfekt .Er is echter een maar..... Deze deo is in Spanje te koop hier in Nederland heb ik deze deo nog nooit gezien maar wie weet ...onthoud de naam maar
HENO de PRAVIA
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n deodorant bestaat! Ik koop hem bij de natuurvoedingwinkel. Je doet ongeveer een jaar met zo'n deo, dus je bespaart nog ook.
Echte aluinkristallen kan ook, maar daar is wat lastiger aan te komen.
De Crystal Spring deodorant (aluin) is één van de meest effectieve, natuurlijke deodoranten die uit de gekristalliseerde zouten wordt bereid.
Het verhindert buitensporig zweten (oksels, handen en voeten) en het remt bacteriegroei, de hoofdoorzaak van lichaamsgeur.
Dankzij de astringerende (samentrekkende) werking kan je de Crystal Spring deodorant ook gebruiken na het scheren of bij kleine bloedende wondjes.
De Crystal Spring deodorant is ideaal voor allergische personen met een gevoelige huid of voor gezondheidsbewuste mensen.
Eigenschappen van Crystal Spring deodorant:
• De natuurlijke anti-bacteriële werking elimineert op eenvoudige, effectieve en ongevaarlijke manier bacteriegroei, de hoofdoorzaak van lichaamsgeur en blijft actief gedurende 24 uur en langer.
- (punt) Crystal Spring deodorant is zeer duurzaam (voor vele maanden)
• Het bevat geen aluminum chlorohydraat of zirconium, welke veelvuldig gebruikt worden in meeste commerciële deodoranten, sprays en rollers. Volgens recent onderzoek, zouden deze elementen aanleiding kunnen geven tot borstkanker.
Crystal Spring deodorant is totaal anders in die zin dat het een natuurlijk product is zonder toevoeging van schadelijke chemicaliën, oliën of geuren.
• Hypoallergeen, zeer geschikt voor mensen met een gevoelige huid.
• Het kleurt geen kleding en geen huid.
• 100% milieuvriendelijk, ethisch en puur - niet getest op dieren.
- (punt) Geur-vrij.
- (punt) Bevat GEEN gassen, parabens, petroleum, emulsies, alcohol en parfum.

Gebruik
Na het wassen de huid nat laten en de (rol)crystal aanbrengen waar nodig is. Cristal Spring Spray wordt op droge huid gebruikt.Een beetje aluin blijft op de huid achter en vormt een microscopische barrière dat bacteriegroei en lichaamsgeur verhindert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Ruth, ik had al zoiets uit de natuurwinkel (Déoroche "Pierre d'Alun"), ook aluin dus. Inderdaad werkte dat wel in het begin. Helaas na een week of twee niet meer. Maar bedankt voor je bijdrage!
Ik heb jarenlang de creme-deodorant van Lancome gebruikt, omdat dat de enige was die ik kon verdragen. Ik kon sporten en zweten zoveel ik wilde, ik rook niet en transpireerde ook minder.
Ook m'n kleding bleef schoon en hij voldoet aan alle eiden die jij hebt.
Alleen is hij nogal prijzig, toendertijd koste hij al 33 gulden.
Ik kan nu alle deo's gebruiken, ben er niet meer gevoelig voor. De deoleen is ook erg goed, ik had de creme, maar niet teveel gebruiken, anders plakt het.

Ik persoonlijk houd van deo's die reukloos zijn.

Succes!