stel mijn pupillen zijn 10MM groot en ik moet door lenzen kijken van 5MM zou ik dan alles nog zien?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan jij lensen verdragen als je pupillen door ..... 'vergroot' zijn????
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pupillen worden toch gewoon groter door minder licht? Ik snap je opmerking niet...

Antwoorden (2)

je zal niet zien wat er achter de lens zit. Denk aan een papier met een gaatje dat je voor je ogen houdt, je kijkt tegen het papier aan. Is zelfde principe, alleen het papier houd je nu nog dichter tegen je aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je ziet wel ongeveer alles, maar je zult aan de randen een (in dit geval) gelige waas zien.
Ik heb zelf wel eens dergelijke lenzen ingehad, overdag nergens last van, toen was er voldoende licht en was mijn pupil wat kleiner, maar naarmate de dag vorderde en het donkerder werd kreeg ik steeds meer een gekleurde rand te zien in de zijkanten van mijn gezichtsveld.
Dit kijkt behoorlijk vervelend en ik kreeg er na een tijdje ook hoofdpijn van.