Heeft een stalen horloge band onderhoud nodig?

Omdat ik voor mijn verjaardag een heel mooi horloge heb gehad met stalen band, vroeg ik mij af of ik deze net als een lederen bandje onderhoud vereist.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
2.6K

Het beste antwoord

De horloge band dien je ook te reinigen tussen de schakels, daar kom je met een wattenstaafje niet bij. Vuil en stof zorgen voor slijtage in de scharnierende delen van de band. Tevens is het ui oogpunt van hygiene idd verstandig om de huidresten met regelmaat te verwijderen. Het beste kan je dit laten doen door de juwelier. Die heeft een ultrasonisch reinigings apparaat waar hij de band even in kan hangen. Dit maakt hem perfect schoon. Zelf kan je met een oplossing van warm water, amonia en zeepsop, met een tandenborstel (een oude of één van een ander) de band goed schoon borstelen. Dan hou je het horloge zo lang mogelijk netjes. Daarna wel goed afspoelen..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Schoonmaken omdat er afscheiding van je huid tussen de schakels komt, meestal is schoonmaken met een wattenstaafje voldoende.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En is er een frequentie voor te noemen?