Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft een stalen horloge band onderhoud nodig?

Omdat ik voor mijn verjaardag een heel mooi horloge heb gehad met stalen band, vroeg ik mij af of ik deze net als een lederen bandje onderhoud vereist.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De horloge band dien je ook te reinigen tussen de schakels, daar kom je met een wattenstaafje niet bij. Vuil en stof zorgen voor slijtage in de scharnierende delen van de band. Tevens is het ui oogpunt van hygiene idd verstandig om de huidresten met regelmaat te verwijderen. Het beste kan je dit laten doen door de juwelier. Die heeft een ultrasonisch reinigings apparaat waar hij de band even in kan hangen. Dit maakt hem perfect schoon. Zelf kan je met een oplossing van warm water, amonia en zeepsop, met een tandenborstel (een oude of één van een ander) de band goed schoon borstelen. Dan hou je het horloge zo lang mogelijk netjes. Daarna wel goed afspoelen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Schoonmaken omdat er afscheiding van je huid tussen de schakels komt, meestal is schoonmaken met een wattenstaafje voldoende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En is er een frequentie voor te noemen?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding