Wat is een goede klassieke parfum?

Ik zoek naar een goede klassieke geur. Al die commerciële geurtjes van tegenwoordig vind ik niks en ben er snel op uitgekeken.

Ik zoek een goede oude geur, die wat poederig ruikt.

Heb een tijdje Boudoir gebruikt, maar dat is het net niet.
Zoiets als Shalimar....maar dan poederig. Dus niet te bloemig of kruidig.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.8K

Het beste antwoord

loenie,

Elke geur heeft een basistoon..
Er worden 7 basistonen onderscheiden. hout/amber/leer/citrus / bloemachtig/ fougere en Chypre. de laatste 2 zijn fantasiegeuren..

Een goede parfumeur kan jou vertellen in welke geurlijn Boudoir zit en je geuren introduceren met dezelfde basis maar iets andere tonen eromheen.
Dan moet het haast wel lukken net die geur te vinden die bij je past.

Probeer er niet meer dan 3 .. hoogstens 4 te ruiken op een dagdeel . Anders raakt je neus verward en kun je de ene niet meer van de andere onderscheiden. Vraag een geurstrip of laat ze wat op de bovenkant van je hand spuiten.. niet in je pols.. das te warm!

Je hoeft echt niet meteen te beslissen. ik winkel altijd ff lekker door.. met geurtje in de nabijheid en wacht tot de geur zich ontwikkeld heeft voor ik een beslissing neem.

Overigens is mijn favoriet; Rive Gauche van Yves Saint Laurent..

Het nadeel van een klassieker is overigens wel dat ze niet altijd even gemakkelijk verkrijgbaar zijn...

Succes!

Gee

Toegevoegd na 11 uur:
ik ben aan het googlen gegaan. Over Boudoir wordt geschreven: Vivienne Westwood, Boudoir, Eau de parfum,
De compositie behoort tot de geuren van oosterse bloemen met uitgebalanceerde, luxe aroma's.

Vervolgens kwam ik op deze site: http://geurengoeroe.web-log.nl/mijn_weblog/geurenalfabet_b/index.html
in het alfabet staan per letter de geuren uitgebreid beschreven. Ik heb je vast de b gestuurd.

Een geurenkenner met heel veel info over geurtonen en geuren die op elkaar lijken...

En een tip: niet op zaterdag gaan geurshoppen.. de meeste zaterdaghulpen hebben er vaak gewoon (nog) niet voldoende verstand van. En de tijd ontbreekt om er eens goed voor te gaan zitten samen.

Nou meid, als t nou nog niet lukt :)!

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

chanel no. 5?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tosca
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geeft niet, Loenie, ik vindt het zelf ook niet lekker.
van cleef & arpels.
Eternity. Obsession calvin klein
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nina Ricci (L'air du temps)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heeeelll lang mijn favo geweest.. lekker!! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar wel bloemig !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, dit dacht ik ook, poederig.....+
1. Flowers van Kenzo
2. White Linnen van Esté Lauder
3. Aire van Loewe
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loewe is een bekend (en heel duur) merk in Spanje. Ze maken ook tassen en shawls en zo. Hun parfum is ontzettend lekker. Aire is wat frisser, maar ze hebben ook nog een ander, die is wat zwoeler en heet Esencia de Loewe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet alleen niet of je het in Nederland kan kopen.
In Spanje staan de winkels er vol mee.
Dus als je op vakantie daar naartoe gaat kan je een proefje vragen.
Arpège, van Lanvin.
Niet te bloemig of te kruidig, een tikje poederig.....dan moet ik gelijk aan Arpège denken. Ga eens snuffelen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chanel No. 5, Jean paul gaultier, Yves Saint Laurent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boss soul.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een echt klassiek geurtje is 4711 van Boldoot?
wat oma's altijd op hun zakdoek sprenkelden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Poison van Cristian Dior probeer die maar eens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer dan Maroussia van slava zaitsev .
Lancaster van Lancaster
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kolnisch wasser. Weet niet of ik dit zo goed schrijf.
Hoop dat je weet wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In antwerpen hebben we een speciale parfumerie 'In Fine' ergens op de grote markt..

Zij hebben hun eigen parfumlijn.. Daar wordt er steeds uitgebreide informatie gegeven over de parfums, er wordt ook veel tijd ingestoken om de juiste geur te kiezen..
Als je het echt niet weet, is dit wel een aanrader..

Het is sowieso niet simpel om een goed bij jou passende parfum te vinden.. elke parfum regeert anders op een andere huid..

Alvast veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Classice geur en bijna niet op uitgekeken te raken is Coco Chanel mademoiselle (als je ervan houdt) Maar Chanel heeft uiteenlopende soorten geuren, waarvan er vast 1 tussen zit, waaraan je verknocht raakt. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dolce e Gabbana femme (rode verpakking)...
Een warme poedergeur die de hele dag als een soort zacht donsje om je heen blijft hangen...