Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom dragen mensen hun pet achterstevoren?

Als je nu een pet met klep hebt, waarom doe je hem dan andersom op?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
7.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het idee van het achterste voren dragen van een pet wordt toegeschreven aan de 'catchers' in het honkbal. Toen zij beschermende maskers begonnen te dragen, moesten zij hun pet omdraaien.
Wat waarschijnlijk ook heeft meegeholpen aan deze modetrend, was dat in 1992 het rapduo Kris Kross (Chris Kelly en Chris Smith), een grote hit scoorde met 'Jump'.
Dit duo viel op, omdat zij al hun kleding achterste voren droegen, waaronder ook hun petjes.
Verder kennen we vanuit Amerika de zogenaamde 'Gangsta' style, waarbij petjes zijwaards en achterwaards worden gedragen...alles behalve dan voorwaards.
De politie aldaar ziet dit fenomeen zelfs als bewijs om bendeleden te herkennen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

@ degene die dat doet, denkt dat dat 'cool' staat
@ of wil niet tegen de klep aan kijken
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Voor het aanzicht (dus om 'cool' te zijn) of ter bescherming van de zon in de nek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leuke vraag! Ik draag ook (bijna) altijd mijn petje achterstevoren, omdat ik dat mooier en cooler vind staan ja haha. En zit ook lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding