Wat te doen als er vuurwerk in je capuchon komt?

Stel er komt vuurwerk (dat is aangestoken en nog moet afgaan) in je capuchon, en je kunt je capuchon er niet afhalen, die zit vast aan je jas, wat kun je dan het beste doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (7)

ZSM je jas uitdoen en weglopen van je jas.
Zorg wel dat er niemand anders meer in de buurt is dus waarschuw ze.Maar beter is om tijdens het afsteken of kijken je capuchon aan de binnenkant te hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi compleet antwoord +
Als je je jas niet snel uit kunt doen (zoals 'werk' suggereert), kun je ook voorover bukken en je capuchon leegschudden ... en daarna van het vuurwerk weglopen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er vuurwerk in je capuchon komt, kun je het beste zo snel mogelijk je jas uittrekken. Loop daarna zo snel mogelijk weg van je jas en zorg dat anderen ook uit de buurt blijven.

Het wordt zeer afgeraden om iets met een capuchon te dragen als je op oudjaarsdag buiten loopt, omdat dit risico altijd bestaat. Heb je niets anders zonder capuchon? Zorg dan dat je capuchon aan de binnenkant van je jas zit, zodat er niks in kan vallen!

Fijne jaarwisseling!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je naast een vijver staat, kun je erin springen. Dan gaat het lontje uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In paniek raken en heel veel rondjes om je heen lopen. Heel hard gaan schreeuwen en om hulp gaan roepen.

Dit zijn natuurlijk dingen die je absoluut niet moet doen. Want je moet in eerste instantie altijd kalm blijven. Ik zou zelf snel een jas uittrekken en het vuurwerk uit de capuchon proberen te schudden.
Maar als de jas toch in brand gaat vliegen, dan zal je ook de jas maar weg moeten gooien op de grond. Dan is het helaas voor je jas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel hard gaan bidden schreeuwen om hulp en hopen dat het geen groot vuurwerk is. Hou je vingers in de oren anders hoor je ook nooit meer wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel snel je jas uit doen als je dat kan.
(ik zou oefenen behalve als je geen capuchon hebt natuurlijk)